Page 29 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 29

1. İSİMLER VE HAREKETLER                          15 - 20 dk.

                 Öğrencilerin birbirlerinin isimlerini öğrenmelerini ve eğlenceli bir etkinlikle kay-
          Amaç
                 naşmalarını sağlamak
          Malzeme -

              1. SEÇENEK

          ○  Öğrencilerinize eğlenceli bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin.  Öğrencilerinizden
            ayağa kalkmalarını, bir daire oluşturmalarını isteyin ve etkinliğin yönergesini açıklayın:


               “Önce ben ismimi söyleyerek başlayacağım. Ama ismimi söylerken bir hareket yapacağım. Sonra tüm sınıf aynı
            hareketi yaparak ismimi söyleyecek. Anlaştık mı? Bu hareketler neler olabilir?”

          ○  Öğrencilerinizin önerilerini alın, gerekiyorsa siz de ekleyin. Bu hareketler; göz kırpma,
            parmak şaklatma, kafa kaşıma, kendi etrafında dönme, zıplama, elini beline koyma gibi
            herhangi bir hareket olabilir. Herkes birbirinin ismini öğrenene kadar bu oyunu oynayın.

              2. SEÇENEK (sayıca küçük gruplar için)
          ○  Öğrencilerinize eğlenceli bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin.  Öğrencilerinizden
            ayağa kalkmalarını, bir daire oluşturmalarını isteyin ve etkinliğin yönergesini açıklayın:


               “Her birimiz isimlerimizi söylerken bir hareket yapacağız. Bu hareketler göz kırpma, parmak şaklatma, kafa
            kaşıma, kendi etrafında dönme, zıplama, elini beline koyma gibi herhangi bir hareket olabilir. Ama bunu
            yapmadan önce, bizden öncekilerin hepsinin isimlerini söyleyip hareketlerini tekrar edeceğiz. Önce ben ismimi
            söyleyerek ve bir hareket yaparak başlayacağım. Sonra, yanımdaki arkadaşınız önce benim adımı söyleyerek
            yaptığım hareketi tekrar edecek. Sonra da kendi ismini söyleyerek başka bir hareket yapacak. Bir sonraki
            arkadaşınız önce benim ismimi söyleyerek benim yaptığım hareketi yapacak. Sonra, ikinci arkadaşınızın ismini
            söyleyerek onun hareketini yapacak ve son olarak da kendi ismini söyleyecek ve böyle devam edeceğiz. Anlaş-
            tık mı?”
          ○  Öğrencilerin takıldıkları yerde birbirlerine yardımcı olmaları için teşvik edin. Herkes birbiri-
            nin ismini öğrenene kadar bu oyunu oynayın.

              Bu etkinliği pansiyonda yeni gelen öğrencilerle uygun bir mekânda uygulayabilirsiniz. Eğer imkâ-
              nınız varsa, eski öğrencileri de etkinliğe dâhil etmeniz faydalı olacaktır.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Hepimiz birbirimizin ismini öğrendik mi?
              Bu şekilde tanışmak nasıl bir duygu? Neler hissettiniz?
              Etkinliğe ilişkin neler söylemek istersiniz?








                                                                      27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34