Page 34 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 34
4. A’DAN Z’YE 30 dk.
Amaç Öğrencilerin tanışmalarını ve ortak/farklı özelliklerini öğrenmelerini sağlamak
Malzeme -
○ Öğrencilerinize bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin ve onlardan ayağa kalkmalarını
isteyin.
○ Şu yönergeyi verin (Her bir yönergeden sonra öğrencilere farklı kişilerle tanışmak için ye-
terli zaman vermeye özen gösterin):
“Şimdi ben sizlere sırayla bazı yönergeler vereceğim. Siz o yönergeleri yerine getirdikten sonra yanınızdakiler-
le ya da grubunuzdakilerle tanışacaksınız. Başlayalım mı?”
○ İsminizin ilk harfine göre sıraya geçin. Örneğin ismi A ile başlayanlar bir grup olun ve yanı-
nızdakilerle tanışın (Eğer aynı harfle başlayan başka isme sahip öğrenci yoksa siz o öğren-
ci/öğrenciler ile bir grup oluşturun ve tanışın).
○ Aynı takımı tutanlarla bir grup oluşturun ve gruptakilerle tanışın.
○ Doğduğunuz aya göre gruplara ayrılın ve gruptakilerle tanışın (Eğer o ayda doğan tek bir
öğrenci varsa yanına gidin. Hangi ayda ve günde doğduğunu sorun ve kendinize ilişkin
bilgileri paylaşın).
○ Sevdiğiniz yemeğe göre gruplara ayrılın ve gruptakilerle tanışın.
○ Sevdiğiniz derslere göre gruplara ayrılın ve gruptakilerle tanışın.
○ Yönergelere yenilerini ekleyebilirsiniz.
○ Herkesin birbiriyle tanıştığına emin olana kadar devam edin.
Öğretmene Not
Siz yönerge verdikten sonra, gruplara ayrılma işini öğrenciler genellikle kendileri gerçekleştire-
bilirler. Ancak öğrencilerin zorlandıklarını fark ederseniz, öğrencilere yönergeye göre gruplara
ayrılma konusunda rehberlik ediniz.
Bu etkinliği pansiyonda yeni gelen öğrencilerle uygun bir mekânda uygulayabilirsiniz. Eğer imkâ-
nınız varsa, eski öğrencileri de etkinliğe dâhil etmeniz faydalı olacaktır.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Herkesle tanışma şansınız oldu mu? Hangi gruplara dâhil oldunuz?
Birbirinize ilişkin neler öğrendiniz?
Kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Şu anda gruba ilişkin duygu ve düşünceleriniz neler?
32