Page 35 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 35
5. SIFATLAR VE İSİMLER 15 dk.
Amaç Öğrencilerin tanışmaları ve birbirlerinin özelliklerini öğrenmelerini sağlamak
Malzeme -
○ Öğrencilerinize bir tanışma etkinliği yapacağınızı söyleyin ve onlardan ayağa kalkarak bir
daire oluşturmalarını isteyin.
○ Şu yönergeyi verin:
“Şimdi her birimiz isimlerimizi söyleyeceğiz. Ama isimlerimizin başına aynı harfle başlayan ve bizi niteleyen
olumlu bir sıfat ekleyeceğiz. Örneğin; Azimli Ayşe, Biricik Binnaz, Özel Özge, Mert Mustafa gibi. Unutmayın,
olumsuz bir sıfat yok. Önce ben başlıyorum. Sonra yanımdaki arkadaşınız önce benim ismimi sıfatımla beraber
söyleyecek, sonra kendi ismini sıfatıyla beraber söyleyecek. Bir sonraki arkadaşınız önce benden başlayacak,
sonra arkadaşınızın sıfatını ve ismini söyleyecek, son olarak da kendi sıfatıyla ismini söyleyecek ve böyle
devam edeceğiz. Anlaştık mı?”
○ Herkes birbirinin ismini öğrenene kadar bu oyunu oynayın.
Öğretmene Not
Etkinlik sürecinde “tembel, yaramaz, afacan” gibi olumsuz sıfatlara ve “Ayaşlı, Kasımpaşalı, gibi
lakap takmaya neden olacak sıfatlara izin vermeyiniz.
Bu etkinliği pansiyonda yeni gelen öğrencilerle uygun bir mekânda uygulayabilirsiniz. Eğer imkâ-
nınız varsa, eski öğrencileri de etkinliğe dâhil etmeniz faydalı olacaktır.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Herkes birbirinin ismini ve onu niteleyen sıfatları öğrendi mi?
Etkinliği nasıl buldunuz? Duygu ve düşünceleriniz?
Böyle tanışmak size neler hissettirdi?
33