Page 30 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 30
2. RESMİMDEN SÖYLE 20 - 30 dk.
Amaç Öğrencilerin birbirleri ve öğretmenleriyle tanışmalarını sağlamak
Malzeme Katılımcı sayısı kadar A4 kâğıdı, pastel boya
○ Bu etkinlik bir tanışma etkinliğinden çok öğrencilerinizi daha yakından tanımanız için tasar-
lanmış bir etkinliktir. Bu nedenle herhangi bir tanışma etkinliğinin hemen ardından uygula-
manız önerilir.
○ Bir tanışma etkinliği ile öğrencilerinizin isimlerini öğrendikten sonra şu yönergeyi verebilir-
siniz:
“Şimdi herkes birbirinin ismini öğrendiğine göre, birbirimizi biraz daha yakından tanımaya ne dersiniz? Önce
ben sizlere kendimi tanıtacağım. Ama bunu sadece resimlerle, sembollerle ve rakamlarla yapacağım. Bakalım
tahtaya çizdiklerimden bana ilişkin bilgileri bulabilecek misiniz?”
○ Tahtaya sizi anlatan resimler çizin. Örneğin seyahati seviyorsanız bir bavul ya da bir uçak
resmi, okumaktan hoşlanıyorsanız bir dolu kitap resmi, iki kardeşiniz varsa iki kişi çizebilir
ya da rakamla 2 yazabilirsiniz.
Öğretmene Not
Tahtaya resim veya sembol çizmek bazı öğrenciler için zor olabilir. Bu nedenle öğrenciler isteksiz
davranabilirler. Bunu önlemek için çizilen şeklin iyi olmasının önemli olmadığını belirtin ve siz de
olabildiğince basit şekiller çizmeye çalışın.
Eğer öğrencilerden biri resim çizmeme konusunda ısrarcı olursa, zorlamayın ve kendisini anlatan
üç özelliği sözlü olarak ifade edebileceğini söyleyin. Bu etkinliği uygulamakta zorluk yaşamasına
neden olan özel bir gereksinimi bulunan öğrenciniz varsa, Kılavuz’un ekindeki önerilerden yarar-
lanarak etkinliği uyarlayabilirsiniz.
○ Öğrencilerinizin yanıtlarını aldıktan sonra onlardan aynı şekilde kendilerini tanıtmalarını
isteyin:
Şimdi sizler de dağıttığım kâğıtlara resimler ya da semboller çizerek kendinizi bize tanıtın. Güzel çizmenize
gerek yok. Sadece birbirimizi tanımak için yapıyoruz bu etkinliği.
○ Öğrencilerinizin çalışmaları için biraz süre verin, bu arada sıraların arasında dolaşıp yardı-
ma ihtiyacı olanlara destek olun.
28