Page 31 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 31

29
          Nakil ve geçişlerde muafiyet ve sorumluluk
          Madde 42 - (1) Nakil isteği kabul edilen öğrencilerin önceki okulunda görmüş oldu-
          ğu dersler, yeni okulun dersleriyle sınıf seviyesinde karşılaştırılır. Sınıf seviyesinde
          toplam ders saatinde ve zorunlu derslerde (ortak/alan/dal dersleri) eksiklik ya da
          başarısızlık bulunması halinde;
          a) Sınıf veya sınıflar bazında eksik olan ders saatleri, yeni okulun haftalık ders saati
          toplamı esas alınarak, öğrenciler yeni okulunda seçtiği derslerden sorumlu tutulur
          ve bu derslerden sorumluluk sınav döneminde sınava alınırlar. Öğrenci yeni okulu-
          nun haftalık ders çizelgesinde yer almayan önceki okuluna ait sorumlu olduğu ders-
          lerden ise muaf tutulur.

          b) Öğrenciler görmediği derslerle gördüğü hâlde haftalık ders saati sayısındaki ek-
          sikliğin bir saatten fazla olduğu zorunlu (ortak/alan/dal dersleri) derslerden sorumlu
          tutulur ve bu derslerden sorumluluk sınav dönemlerinde sınava alınırlar. Ancak ön-
          ceki okulun seçmeli dersleri arasında bulunan derslerin, yeni okulun zorunlu (ortak/
          alan/dal dersleri) dersleriyle ilişkilendirilmesi halinde öğrenciler bu derslerden so-
          rumlu tutulmazlar.
          c) Nakil yapan öğrencilerin yılsonu başarı durumları yeni okulun haftalık ders çizel-
          gesindeki dersler ve ders saatleri dikkate alınarak yeniden hesaplanır. Bunların yeni
          okulundaki derslerle ilişkilendirilemeyen önceki okulunda başarılı olduğu dersler de
          yılsonu başarı puanının belirlenmesinde dikkate alınır.
          ç) (Ek:RG - 26/3/2017 - 30019) 37 nci maddenin ikinci fıkrasının (c) bendi kapsamın-
          da nakil ve geçişi yapılanların mesleki seviyeleri esas alınarak belirlenecek sınıftan
          itibaren eğitimlerine devamları sağlanır. Meslek seviyelerinin belirlenmesi amacıy-
          la il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce belirlenecek okul/kurum müdürlüklerinde ilgili
          alan öğretmenlerinden komisyonlar oluşturulur. Bu komisyonlarca, aynı alan/dalda
          mesleki eğitim görmüş olanların seviyesi daha önce gördükleri ders içerikleri ve ba-
          şarı durumlarına göre, daha önce mesleki eğitim görmeyenler ile farklı alan/dalda
          mesleki eğitime devam etmek isteyenlerin ise yapılacak seviye sınavına göre devam
          edecekleri sınıflar belirlenir.

                           Dördüncü Kısım


                  Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
                                        ○

                                Birinci Bölüm
                            Ölçme ve Değerlendirme


          Ölçme ve değerlendirmenin genel esasları

          Madde 43 - (1) Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirilmesinde aşağıdaki esaslar
          gözetilir.

          a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden
          oluşur.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36