Page 34 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 34
32
(2) Öğretim programlarında birden fazla uygulamalı ders bulunan alanlarda, işlet-
mede eğitimi yapılan her ders için beceri sınavı, sınav komisyonunun kararına göre
birlikte veya ayrı ayrı yapılabilir. Birlikte yapılan sınavların değerlendirmesi ayrı ya-
pılır.
(3) Sektörün özelliği, çalışma ve kapasite durumuyla kurum ve iklim şartları da dik-
kate alınarak yılın belli zamanlarında faal olan ve beceri eğitimi süresi, ders yılı süre-
sini aşan meslek alanlarındaki beceri sınavı, beceri eğitiminin bitimini izleyen hafta
içinde yapılır.
(4) Beceri sınavları, işletmenin usta öğreticileri veya eğitici personeli ile ilgili alanın
alan/bölüm/atölye/laboratuvar şeflerinden birisi, alan öğretmenlerinin ve o meslek
alanındaki/dalındaki işveren kuruluşunu temsil eden üyelerden oluşturulan komis-
yon tarafından yapılır.
(5) Beceri sınav puanı, iş dosyası ve sınav değerlendirilmesi sonucu takdir edilen pu-
anların toplamıdır. Beceri sınavı 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bunun yüzde
80’i sınav, yüzde 20’si de iş dosyasına takdir edilir.
(6) İşletmeye gönderilemeyen öğrenciler için okulda yüz yüze eğitimini aldıkları
alan/dal derslerinden beceri sınavı yapılmaz.
(7) (Ek:RG - 26/3/2017 - 30019) Mesleki eğitim merkezine devam eden öğrenciler, 10
uncu sınıftan itibaren her ders yılı sonunda yılsonu beceri sınavına alınır. 11 inci sını-
fın sonunda girilen beceri sınavı kalfalık, 12 nci sınıfın sonunda girilen beceri sınavı
ustalık sınavı olarak uygulanır. Kalfalık ve ustalık sınavları il istihdam ve mesleki eği-
tim kurulunun uygun görüşü alınarak ilgili meslek odasının koordinesinde yapılabilir.
Sınava girecek öğrenci sayısının fazla olduğu alan/dallarda; alanın özelliğine bağlı
olarak zümre toplantısında alınacak karara göre birden fazla komisyon kurulabilir.
(8) (Ek:RG - 26/3/2017 - 30019) Mesleki eğitim merkezlerinde aynı meslek alan/da-
lının yılsonu beceri sınavı için birden fazla sınav komisyonu oluşturulabileceği gibi
değişik meslek alan/dallarının genel bilgi dersleri, ortak okutulan meslek dersleri ve
aynı alan/dalda okutulan birden fazla meslek dersinin sınavları tek oturumda aynı sı-
nav komisyonu tarafından yapılabilir. Aynı oturumda yapılan farklı derslerin sınavları
ayrı ayrı değerlendirilir.
(9) (Ek:RG - 26/3/2017 - 30019) Birden fazla kurumun bulunduğu yerleşim merkezle-
rinde yapılacak beceri sınavları, millî eğitim müdürlüğünün planlaması, il istihdam
ve mesleki eğitim kurulunun onayı ile uygun bulunacak bir kurumda yapılabilir. Bu
durumda sınav sonuçları sınavın yapıldığı kurum tarafından ilgililerin kayıtlı olduğu
merkez müdürlüğüne bildirilir.
(10) (Ek:RG - 26/3/2017 - 30019) Sınav komisyonu üyesi sektör temsilcisinin herhangi
bir nedenle göreve gelememesi durumunda sınavın, komisyonun mevcut üyeleriyle
yürütülmesi sağlanır.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi
Madde 47 - (1) Ölçme sonuçları, eğitim ve öğretimin amaçlarına ve derslerin program-
larındaki kazanımlara ne ölçüde ulaşıldığını tespit etmek, ulaşılamayan kazanımlarla
ilgili olarak ne gibi tedbirlerin alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacıyla kullanılır.