Page 37 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 37
35
Üçüncü Bölüm
Sınıf Geçme
Dönem puanı
Madde 51 - (1) Bir dersin dönem puanı;
a) Sınavlardan alınan puanların,
b) Performans çalışması puanının/puanlarının,
c) Varsa proje puanının,
ç) Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında okutulan uygulamalı derslerde ayrı-
ca hizmet ve/veya temrin puanlarının aritmetik ortalamasından elde edilen puanın
aritmetik ortalaması alınarak belirlenir.
d) İşletmelerde beceri eğitiminde dönem puanı, işletmedeki eğitim süresince öğret-
men, usta öğretici veya eğitici personel tarafından temrin, proje, iş, deney ve hizmet
değerlendirmesinden verilen puanlar, varsa telafi eğitimi süresince okulda temrin,
proje, iş ve hizmetlerden aldıkları puanlar ve alanıyla ilgili yarışmalarda alınan ve
işletmeye bildirilen puanların aritmetik ortalamasıdır.
e) Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür.
f) (Ek:RG - 28/10/2016 - 29871) Evde veya hastanede eğitim alan öğrencilerin başarı-
larının değerlendirilmesi ilgili mevzuata göre yapılır.
(2) (Değişik:RG - 1/7/2015 - 29403) Yönetmeliğin 36 ncı maddesine göre özürleri ne-
deniyle 60 günlük devamsızlık kapsamında değerlendirilen öğrencilerin dönem pu-
anları zorunlu hâllerde bir yazılı sınav eksiğiyle verilebilir.
(3) Öğrenciye her dersten bir dönem puanı verilir.
(4) Yabancı dil dersinde öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri-
nin kazandırılması esastır. Bilgi ve beceriler, çeşitli ölçme araçlarından yararlanılarak
özelliğine göre yazılı veya uygulamalı sınavlar, performans çalışmaları ve projeyle
değerlendirilir. Dersin birden fazla öğretmen tarafından okutulması durumunda ve-
rilen puanların ağırlıklı ortalamasına göre yabancı dil dersinin dönem puanı belirle-
nir. Gerektiğinde zümre öğretmenler kurulu kararıyla becerilerin değerlendirilmesi
ortak yapılabilir.
(5) Beden eğitimi dersinde sağlık durumları veya engelleri nedeniyle bazı etkinlik-
lere katılamayacak durumda olan öğrenciler resmî ya da özel sağlık kurum ve ku-
ruluşlarındaki bir doktordan rapor almak zorundadır. Raporda, öğrencilerin sağlık
durumlarının veya engellerinin beden eğitimi etkinliklerinden hangisine geçici ya da
sürekli olarak engel oluşturduğunun açıklanması gerekir. Rapora göre beden eğiti-
mi dersinin bazı uygulamalı etkinliklerinden muaf tutulanlar, sadece teorik bilgilere
ve uygun etkinliklere; bütün uygulamalı etkinliklerden muaf tutulanlar ise sadece
teorik bilgilere göre değerlendirilir.