Page 93 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 93
91
c) Açık öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerin yüz yüze eğitim uygulamaları,
ç) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Telafi eğitimi ve tamamlayıcı eğitim uygulamaları,
d) Okulda yapılan staj çalışmaları,
e) Özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri, üretici konuma getirmeye yönelik düzenlenen
mesleki eğitim,
f) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Okul/kurumlarda açılan hayat boyu eğitime yöne-
lik kurslarla her türdeki mesleki kurslar,
g) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Okul/kurumlarda yapılan usta öğreticilik/iş peda-
gojisi kursları,
ğ) Kamu ve özel kurum ve kuruluşlarıyla yapılan proje ve protokoller çerçevesinde
yapılan yaygın eğitim faaliyetleri,
h) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Programlarının özelliğine göre günlük çalışma
saatleri dışında akşamları, hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatilinde sürekli hizmet verilen
alanlarda okul/kurumlarda yapılan eğitim ve öğretim gibi etkinlikler yapılır.
(2) (Değişik:RG - 28/10/2016 - 29871) Yarıyıl ve yaz tatilinde işletmede yapılan
mesleki eğitim ve staj çalışmaları tam gün tam yıl eğitim kapsamında değerlen-
dirilmez.
Onuncu Kısım
Öğrenci Davranışları, Ödül
ve Disipline İlişkin Hükümler
○
Birinci Bölüm
Öğrenci Davranışları ve Öğrencilerin Korunması
Öğrencilerin uyacakları kurallar ve öğrencilerden beklenen davranışlar
Madde 157 - (1) (Değişik:RG - 1/7/2015 - 29403) Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilke-
leriyle, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlâkî, manevi ve kültürel
değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve
yücelten, insan haklarına saygılı, Cumhuriyetin demokratik, laik, sosyal ve hukuk
devleti olması ilkelerine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış
hâline getiren; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı, ge-
lişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip
topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri
için okul yönetimi, öğretmenler, rehberlik servisi, veli, okul aile birliği ve ilgili diğer
paydaşlarla işbirliği yapması istenir.