Page 93 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 93

91
          c) Açık öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerin yüz yüze eğitim uygulamaları,
          ç) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Telafi eğitimi ve tamamlayıcı eğitim uygulamaları,

          d) Okulda yapılan staj çalışmaları,
          e) Özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri, üretici konuma getirmeye yönelik düzenlenen
          mesleki eğitim,
          f) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Okul/kurumlarda açılan hayat boyu eğitime yöne-
          lik kurslarla her türdeki mesleki kurslar,
          g) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Okul/kurumlarda yapılan usta öğreticilik/iş peda-
          gojisi kursları,
          ğ) Kamu ve özel kurum ve kuruluşlarıyla yapılan proje ve protokoller çerçevesinde
          yapılan yaygın eğitim faaliyetleri,
          h) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Programlarının özelliğine göre günlük çalışma
          saatleri dışında akşamları, hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatilinde sürekli hizmet verilen
          alanlarda okul/kurumlarda yapılan eğitim ve öğretim gibi etkinlikler yapılır.

          (2)  (Değişik:RG  -  28/10/2016  -  29871)  Yarıyıl  ve  yaz  tatilinde  işletmede  yapılan
          mesleki eğitim ve staj çalışmaları tam gün tam yıl eğitim kapsamında değerlen-
          dirilmez.

                             Onuncu Kısım


                         Öğrenci Davranışları, Ödül
                        ve Disipline İlişkin Hükümler

                                        ○
                                Birinci Bölüm

                Öğrenci Davranışları ve Öğrencilerin Korunması


          Öğrencilerin uyacakları kurallar ve öğrencilerden beklenen davranışlar

          Madde 157 - (1) (Değişik:RG - 1/7/2015 - 29403) Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilke-
          leriyle, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlâkî, manevi ve kültürel
          değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve
          yücelten,  insan  haklarına  saygılı,  Cumhuriyetin demokratik,  laik,  sosyal  ve  hukuk
          devleti olması ilkelerine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış
          hâline getiren; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı, ge-
          lişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip
          topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri
          için okul yönetimi, öğretmenler, rehberlik servisi, veli, okul aile birliği ve ilgili diğer
          paydaşlarla işbirliği yapması istenir.
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98