Page 96 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 96

94
          (2) Bu tedbirler kapsamında, okul yönetimince; okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu
          kararına bağlı olarak alınan ihbar, şikâyet, duyumla gerekli görülen hallerde, önce-
          den tedbir almak, olumsuz öğrenci davranışlarının fiil ve suça dönüşmesini engelle-
          mek, eğitim ortamlarının güvenliğini sağlamak ve öğrencileri her türlü olumsuz ve
          zararlı davranışlardan korumak amacıyla okul, pansiyon ve eklentileri, sıra, masa,
          dolap ve gerekli görülen diğer yerler aranır, tedbir amaçlı bu arama ve inceleme işle-
          ri öğrencinin kişilik ve onurunu rencide etmeden okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu
          üyeleriyle görevlendirilen öğretmenlerce yapılır.


                                 İkinci Bölüm
                                      Ödül


          Öğrencilerin ödüllendirilmesi
          Madde 159 - (1) Örnek davranışların ve başarıların niteliklerine göre ödüllendirilme-
          sinde öğrencilere;
          a) Teşekkür belgesi,
          b) Takdir belgesi,
          c) Onur belgesi,

          ç) Üstün başarı belgesi verilir.

          Teşekkür, takdir ve üstün başarı belgesi ile ödüllendirme
          Madde 160 - (1) Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu, derslerdeki gayret ve başarı-
          larıyla üstünlük gösteren, tüm derslerden başarılı olan, dönem puanlarının ağırlıklı
          ortalaması 70,00 den aşağı olmayan ve davranış puanı 100 olan öğrencilerden;
          a) 70,00 - 84,99 arasındakileri teşekkür belgesi,
          b) 85,00 ve daha yukarı olanları takdir belgesi,
          c) Ortaöğrenim süresince en az üç öğretim yılının bütün döneminde takdir belgesi
          alanları üstün başarı belgesi
          ile ödüllendirir.
          (2) Üstün başarı belgesi almaya hak kazanan öğrencilere okulun iftihar listesinde
          yer verilir.

          Onur belgesi ile ödüllendirme

          Madde 161 - (1) Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu puan şartına bağlı kalmadan;
          a) Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanarak örnek olmak,
          b) Bilimsel projelerle sosyal etkinliklere katılmak, bu çalışmalarda liderlik yapmak,
          yapılan etkinliklerde eğitime katkıda bulunmak ve üstün başarı göstermek,

          c) Okul araç - gereç ve donanımlarıyla çevreyi koruma ve gözetmede davranışlarıyla
          örnek olmak,
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101