Page 23 - Dijital Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 23
DİJİTAL
OKURYAZARLIK
Bilgi ve Yaratıcı
2. İletişim Düşünce ve Grup
ETKİNLİK Teknolojileri İnovasyon Saygı
Becerisi Becerisi Ders İçi
Etkinliğin LOGO TASARLIYORUM Etkinliğin
Adı Süresi 80 Dakika
Etkinliğin Etkin bir logo tasarımı yapabilme.
Amacı
Bu uygulamada öğrencilerin tasarım/çizim programlarından birini kullanarak kendi logo
Etkinliğin tasarımlarını oluşturmaları beklenir. Öğrenci logonun sade ve akılda kalıcı, herkes tarafın-
Açıklaması dan anlaşılır ve evrensel olması gerektiğini açıklar. Ürünün en iyi şekilde tanıtılmasında
logonun önemini kavrar.
Araç Gereçler Bilgi iletişim araçları, bilgisayar çizim/tasarım programı
1. Logo tasarımına yönelik araştırma yapınız.
2. İstediğiniz konuya yönelik logo tasarlamak için fikirler geliştirerek birini seçiniz.
3. Kullanacağınız bilgisayar çizim/tasarım programlarını araştırınız.
4. Size uygun bilgisayar çizim/tasarım programlarından birini seçiniz.
İşlem 5. Belirlediğiniz bilgisayar tasarım/çizim programının menüsünü, araç çubuklarını ve
Basamakları diğer tasarım/çizim elemanlarını etkin şekilde kullanınız.
6. Amacınıza uygun, özgün logo tasarımı oluşturunuz.
7. Çalışmalarınızda arkadaşlarınızın fikirlerini alınız, önerilerini değerlendiriniz.
8. Oluşabilecek risklere karşı tasarımınızı kaydediniz.
9. Çalışmanızı arkadaşlarınız ile paylaşınız.
Aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için evet, kazanamadığınız
beceriler için hayır kutucuğuna (X) işareti koyarak kontrol ediniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
1. Logo tasarımına yönelik araştırma yaptınız mı?
Kontrol 2. Logo tasarımında konuya yönelik fikirler geliştirdiniz mi?
Listesi
3. Logo tasarlamak için geliştirdiğiniz fikirlerden birini seçtiniz mi?
4. Uygun bilgisayar çizim/tasarım programını belirlediniz mi?
5. Programı etkin şekilde kullanabildiniz mi?
6. Amacınıza uygun, özgün logo tasarımı oluşturdunuz mu?
23