Page 30 - Dijital Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 30

DİJİTAL
          OKURYAZARLIK                                                                  7. KONU



                                                   MEDYA






































          Görsel 7.1: Medya
          Medya, yaygın olarak iletişim alanında kullanılan basılı (gazete, dergi, kitap vb.) veya basılı olmayan (tv, radyo,
          sinema, genel ağ, vb.) görsel ve işitsel tüm yayın araçlarını da içine alan geniş bir kavramdır.
          Medyanın  çeşitlenmesi,  sosyal  medya  kullanımının  artması  ile  insanların  gerçek  dünya  ve  medya  dünyası
          arasında ayrım yapmasını zorlaştırarak doğru bilgi ve becerilere sahip olmanın önemini ve gereğini artırmıştır..
          Medya okuryazarlığı ise bireylerin tüm medya araçlarını amaca uygun ve doğru kullanabilme, çözümleyebilme,
          iletebilme, değerlendirebilme becerilerini kazanabilmesidir. Bu beceri ile bireyler görsel, yazılı metin ile medya
          metinlerinden ne anladığını ifade edebilecek düzeye gelir; ayrıca Türkçeyi doğru, etkili ve güzel bir şekilde
          kullanmak gerektiği bilincine sahip olabilirler.
          Medya okuryazarlığı becerisine sahip birey medya mesajlarına ulaşabilir, medya ürünleri oluşturabilir, medyayı
          etik  ve  yasal  ilkelere  uyarak  kullanabilir.  Medyadaki  bilgileri,  mesajları  eleştirel  bakış  açısı  ve  toplumsal
          sorumluluk bilinciyle değerlendirebilirler.
          Medya okuryazarlığı eğitimi öğrencilerde medya mesajlarına karşı farkındalık geliştirir; analiz ve değerlendirmeler
          yaparak medya araçlarını amaca uygun, doğru ve etkili kullanma bilinci oluşturur. Farklı kaynaklardan gelen
          bilgi kirliliği karşısında sorgulamalar yaparak doğru bilgiye ulaşmayı sağlar. Bireyler medya kanalları yoluyla
          toplumla etkili iletişim kurmuş olurlar.
          Medya kavramı, bu alandaki araçların çeşidinin artması ile günlük yaşamda daha çok yer almış ve toplumsal
          yaşamın önemli bir parçası hâline gelmiştir.

          Medya ortamında kendi medya iletilerini amaca uygun olarak oluşturabilmek önemlidir. Medya iletilerinin
          kendine özgü dili, yapısı ve özgünlüğü vardır. Medya ileti uygulamaları ihtiyaca ve gelişen teknolojiye göre
          sürekli değişmekte ve gelişmektedir. İnsanlar dijital ortamda medya iletilerini amacına uygun ve verimli
          kullanmaları  konusunda  bilgi  sahibi  olmalıdır.  Medya  iletisi  hazırlarken  doğabilecek  sorunlar  karşısında
          farkındalık geliştirebilmeleri, sorunları önleme yöntemleri konusunda dikkatli ve bilinçli olmaları gerekir.





           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35