Page 31 - Dijital Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 31
DİJİTAL
OKURYAZARLIK
Bilgi ve
1. Medya İletişim İletişim Grup
ETKİNLİK Okuryazarlığı Becerisi Teknolojileri Saygı
Becerisi
Becerisi Ders İçi
Etkinliğin MEDYA İLETİSİ OLUŞTURUYORUM Etkinliğin
Adı Süresi 80 Dakika
Etkinliğin Çeşitli türden (görsel, işitsel, basılı, dijital vb.) medya ortamlarına yönelik ileti oluşturabilme.
Amacı
Okul mezuniyetine yönelik medya iletisi oluşturur. İleti hazırlamaya neden ihtiyaç duyul-
Etkinliğin duğu belirtilerek hazırlığı ve içeriğine uygun planlama yapması istenir. İletinin içeriğinde
Açıklaması
gün, yer, saat vb. bilgilere yer verilmesi beklenir.
Araç Gereçler Mobil cihazlar, genel ağ, bilgisayar, sesli ya da basılı yayın araçları
1. Okul mezuniyet töreniniz için hangi medya ortamlarında ileti oluşturabileceğinizi
düşününüz. ( TV, radyo, gazete, sosyal medya)
2. İleti oluştururken nelere dikkat edeceğinizi göz önüne alarak bir veya birkaç medya
ortamına yönelik ileti içeriği oluşturunuz.
3. İleti içeriğini oluştururken Türkçenin doğru ve etkin kullanımına özen gösteriniz.
İşlem
Basamakları 4. İletinizi kontrol ederek içeriğe yönelik gerekli düzeltmeleri yapınız.
5. Oluşturduğunuz iletiyi ihtiyacınıza uygun medya ortamlarında paylaşınız.
6. Medya ortamında paylaştığınız ileti sonuçlarını takip ediniz.
7. Geçmiş dönemlerdeki iletim olanakları ile şimdiki durumu karşılaştırarak ileti içeriği-
nin ve kullanılan yöntemlerin farkına yönelik açıklamalar yapınız.
Aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için evet, kazanamadığınız
beceriler için hayır kutucuğuna (X) işareti koyarak kontrol ediniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Kontrol 1. İleti oluştururken dikkat edilecek noktaları göz önünde bulundurdunuz mu?
Listesi
2. İçeriğinizi oluştururken Türkçenin doğru ve etkin kullanımına dikkat ettiniz mi?
3. İletinizi medya ortamında paylaştınız mı?
4. Paylaştığınız ileti sonuçlarını takip ettiniz mi?
31