Page 14 - Veri Okuryazarlığı
P. 14

VERİ
          OKURYAZARLIĞI




                1.           Veri                                                    Grup    Ders Dışı
            ETKİNLİK      Okuryazarlığı   Sorumluluk
                            Becerisi
                                                                                    Bireysel  Ders İçi
          Etkinliğin      NİTEL VE NİCEL VERİLER                                  Etkinliğin
          Adı                                                                     Süresi     80 Dakika
          Etkinliğin        •  Nitel ve nicel verileri ayırt edebilme.
          Amacı             •  Verilere ve amaca yönelik soru sorabilme.
          Etkinliğin      Etkinlik nitel ve nicel veriler ile bu veriler arasındaki farkı açıklayabilmeyi içermektedir.
          Açıklaması
                          Öğretmen tarafından öğrencilere verinin ve veri çeşitlerinin neler olduğu sorularak konu-
                          ya dikkatleri çekilir. Verilerin önemi üzerinde durularak veri çeşitleri hakkında bilgi verilir.
                          Nitel ve nicel verilerin tanımları açıklanarak bu veri çeşitlerine örnekler verilir. Öğrencile-
                          rin de nitel ve nicel verilere yeteri ölçüde örnek vermeleri sağlanır. Veriye ve amaca yö-
                          nelik soru sormanın ne anlama geldiği üzerinde durulur. Öğrencilerin verilere ve amaca
                          yönelik soru sorabilmeleri için genel ağ üzerinden TÜİK’in web sitesine ulaşmaları sağla-
          Etkinliğin      narak Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması’nı (https://data.tuik.gov.tr/
          Uygulanması     Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-              Linke
                          Arastirmasi -2022-45587) incelemeleri sağlanır.                            ulaşmak
                                                                                                     için
                          Burada bulunan grafikler üzerinden verilere ve amaca yönelik               karekodu
                          soru sorma çalışması yaptırılır.                                           okutunuz.
                          Soruları tahtaya beyin fırtınası tekniği kullanarak tahtaya yazmaları ve üzerinde tartış-
                          maları sağlanır. Gerekli geri dönütler verilerek öğrencilerin genel ağ üzerinde bir sonraki
                          etkinlik için araştırma yapmaları gerektiği vurgulanır.


           Yönerge: Bu etkinlikte öğrendiğiniz nitel veri, nicel veri, amaca yönelik soru sorma ve Hanehalkı Bilişim
                   Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması’na göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.



          1.   Nitel veri nedir? Örnek veriniz.

          2.   Nicel veri nedir? Örnek veriniz.
          3.   Nitel veri ile nicel veriler arasındaki farklar nelerdir? Açıkla-
              yınız.
          4.   Hanelerde internet erişim imkânı ve bireylerde internet
              kullanımı ile ilgili olan grafiği inceleyerek bu grafiğe dayalı
              sorular sorunuz.
          5.   Bireylerin internet kullanım sıklığı tablosunu inceleyerek
              tabloya dayalı sorular sorunuz.
















           14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19