Page 15 - Veri Okuryazarlığı
P. 15

VERİ
                                                                                            OKURYAZARLIĞI




                   2.           Veri                                                    Grup    Ders Dışı
              ETKİNLİK       Okuryazarlığı   Sorumluluk
                               Becerisi
                                                                                                Ders İçi
             Etkinliğin      İŞLENEN VERİ ÜRÜNE DÖNÜŞÜR                              Etkinliğin
             Adı                                                                     Süresi     80 Dakika
             Etkinliğin        •  Verinin işlenerek ürüne dönüşebileceğini fark edebilme.
             Amacı
             Etkinliğin      Etkinlik verinin işlenerek ürüne dönüşebileceğini fark etmeyi içermektedir.
             Açıklaması
                             Öğretmen tarafından öğrencilere verilere ve amaca dayalı sorular sorularak öğrencile-
                             rin konuya dikkatleri çekilir. Öğrencilerin veya yakınlarının kullandıkları sosyal medya
                             ortamları ve bu ortamların özellikleri üzerinde durulur. Öğrencilerin veya yakınlarının
             Etkinliğin      hâlihazırda kullanmış oldukları sosyal medya hesapları ile ilgili günlük kullanım süresi,
             Uygulanması     ilgi duyduğu konular ve karşılaştıkları reklam türleri ile ilgili araştırma yapmaları istenir.
                             Araştırmalarını infografiğe dönüştürmeleri ve birbirleriyle paylaşmaları sağlanır. Birbirle-
                             rinin hazırladıkları infografikleri incelemeleri ve değerlendirmeleri beklenir. Konu ile ilgili
                             sorular sorularak geri bildirimlerde bulunulur.

             Yönerge: Arkadaşlarınızın veya yakınlarınızın hâlihazırda kullanmış oldukları sosyal medya hesapları ile
                      ilgili günlük kullanım süresi, ilgi duyduğu konular ve karşılaştıkları reklam türleri ile ilgili bir araş-
                      tırma yapınız. Bu işlem için Tablo 2.2'de verilen anketi kullanabilirsiniz. Anketteki soruları veri
                      ihtiyacı doğrultusunda güncelleyebilirsiniz. Elde ettiğiniz verileri tablo ve grafiğe dönüştürerek
                      infografik hazırlayınız. İnfografikleri arkadaşlarınızla paylaşarak onlardan geri dönütler alınız.
                      Elde ettiğiniz verilerden çıkarımlar ve yorumlar yaparak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

            Tablo 2.2: Sosyal medya ve ürün reklamları ile ilgili anket

             Kaç farklı sosyal medya hesabınız bulunmaktadır?


             Sosyal medya ortamlarında günlük olarak yaklaşık ne kadar zaman
             geçirmektesiniz?


              Sosyal medya ortamlarında ilgi duyduğunuz konular nelerdir?


              Sosyal ağ ortamlarında veya internet ortamında aradığınız, incele-
              diğiniz ve tıkladığınız ürün ile ilgili daha sonra tekrar karşılaştınız
              mı? Karşılaştı iseniz kaç defa karşılaştınız?
              Sosyal ağ ortamlarında veya internet ortamında hiç aramadığınız,
              daha önce hiç görmediğiniz ve tıklamadığınız bir ürün ile kaç defa
              karşılaştınız?
              Bir ürün satın almak istediniz. Sosyal medya ortamları veya alışve-  Evet  Hayır
              riş sitelerinde bu ürün ile ilgili karşılaştığınız olumlu veya olumsuz
              yorumlar satın alma durumunuzu etkiler mi?








                                                                                                    15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20