Page 15 - Veri Okuryazarlığı
P. 15
VERİ
OKURYAZARLIĞI
2. Veri Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlığı Sorumluluk
Becerisi
Ders İçi
Etkinliğin İŞLENEN VERİ ÜRÜNE DÖNÜŞÜR Etkinliğin
Adı Süresi 80 Dakika
Etkinliğin • Verinin işlenerek ürüne dönüşebileceğini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Etkinlik verinin işlenerek ürüne dönüşebileceğini fark etmeyi içermektedir.
Açıklaması
Öğretmen tarafından öğrencilere verilere ve amaca dayalı sorular sorularak öğrencile-
rin konuya dikkatleri çekilir. Öğrencilerin veya yakınlarının kullandıkları sosyal medya
ortamları ve bu ortamların özellikleri üzerinde durulur. Öğrencilerin veya yakınlarının
Etkinliğin hâlihazırda kullanmış oldukları sosyal medya hesapları ile ilgili günlük kullanım süresi,
Uygulanması ilgi duyduğu konular ve karşılaştıkları reklam türleri ile ilgili araştırma yapmaları istenir.
Araştırmalarını infografiğe dönüştürmeleri ve birbirleriyle paylaşmaları sağlanır. Birbirle-
rinin hazırladıkları infografikleri incelemeleri ve değerlendirmeleri beklenir. Konu ile ilgili
sorular sorularak geri bildirimlerde bulunulur.
Yönerge: Arkadaşlarınızın veya yakınlarınızın hâlihazırda kullanmış oldukları sosyal medya hesapları ile
ilgili günlük kullanım süresi, ilgi duyduğu konular ve karşılaştıkları reklam türleri ile ilgili bir araş-
tırma yapınız. Bu işlem için Tablo 2.2'de verilen anketi kullanabilirsiniz. Anketteki soruları veri
ihtiyacı doğrultusunda güncelleyebilirsiniz. Elde ettiğiniz verileri tablo ve grafiğe dönüştürerek
infografik hazırlayınız. İnfografikleri arkadaşlarınızla paylaşarak onlardan geri dönütler alınız.
Elde ettiğiniz verilerden çıkarımlar ve yorumlar yaparak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
Tablo 2.2: Sosyal medya ve ürün reklamları ile ilgili anket
Kaç farklı sosyal medya hesabınız bulunmaktadır?
Sosyal medya ortamlarında günlük olarak yaklaşık ne kadar zaman
geçirmektesiniz?
Sosyal medya ortamlarında ilgi duyduğunuz konular nelerdir?
Sosyal ağ ortamlarında veya internet ortamında aradığınız, incele-
diğiniz ve tıkladığınız ürün ile ilgili daha sonra tekrar karşılaştınız
mı? Karşılaştı iseniz kaç defa karşılaştınız?
Sosyal ağ ortamlarında veya internet ortamında hiç aramadığınız,
daha önce hiç görmediğiniz ve tıklamadığınız bir ürün ile kaç defa
karşılaştınız?
Bir ürün satın almak istediniz. Sosyal medya ortamları veya alışve- Evet Hayır
riş sitelerinde bu ürün ile ilgili karşılaştığınız olumlu veya olumsuz
yorumlar satın alma durumunuzu etkiler mi?
15