Page 181 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 181

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6





                DERS                            BİYOLOJİ

                SINIF                           12


                ÜNİTE                           Canlılarda Enerji Dönüşümleri

                KONU                            Hücresel Solunum

                KAZANIM                         12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.
                Kazanım Açıklaması              ç. Etil alkol-laktik asit fermantasyonu açıklanarak günlük hayattan ör-
                                                nekler verilir.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ       Anlama

                ÖNERİLEN SÜRE                   10 Dakika


                ÖLÇME ARACI                     Kelime İlişkilendirme Testi




                                                Öğrencinin  fermantasyon  kavramı  ile  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN             kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları
                                                fermantasyon ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.




                                                I. Bölüm:  Öğrencinin fermantasyon ile ilişkili ürettiği her bir kelime
                                                                  veya kavram için 1 puan verilir.
                DEĞERLENDİRME

                                                II. Bölüm:  Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.



                                                Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
                                                lunuşluk  düzeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  duru-
                                                munda; Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf
                                                yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre
                                                planlanması önerilir.

                GERİ BİLDİRİM
                                                Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumun-
                                                da; Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlam-
                                                lı cümle kuramayan öğrencilerin “Etil alkol-laktik asit fermantasyonu”
                                                kavramlarını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksik-
                                                liğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun edil-
                                                mesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.














                                                                                                             181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186