Page 181 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 181
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS BİYOLOJİ
SINIF 12
ÜNİTE Canlılarda Enerji Dönüşümleri
KONU Hücresel Solunum
KAZANIM 12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.
Kazanım Açıklaması ç. Etil alkol-laktik asit fermantasyonu açıklanarak günlük hayattan ör-
nekler verilir.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin fermantasyon kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları
fermantasyon ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin fermantasyon ile ilişkili ürettiği her bir kelime
veya kavram için 1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
lunuşluk düzeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması duru-
munda; Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf
yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre
planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumun-
da; Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlam-
lı cümle kuramayan öğrencilerin “Etil alkol-laktik asit fermantasyonu”
kavramlarını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksik-
liğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun edil-
mesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
181