Page 183 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 183
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS BİYOLOJİ
SINIF 12
ÜNİTE Canlılarda Enerji Dönüşümleri
KONU Hücresel Solunum
KAZANIM 12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin, “Hücresel Solunumun Genel Özellikleri” ile ilgili verilen
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğ-
rencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru se-
çim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek
doğru seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi
seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim
DEĞERLENDİRME yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış se-
çim yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek
doğru seçim yapmış ve 6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi
seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yan-
lış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Hücresel Solunum” konusunu tek-
rar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak
sınıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik
çalışmaların yapılması önerilir.
183