Page 183 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 183

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7




                DERS                            BİYOLOJİ


                SINIF                           12


                ÜNİTE                           Canlılarda Enerji Dönüşümleri


                KONU                            Hücresel Solunum


                KAZANIM                         12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.


                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ       Anlama


                ÖNERİLEN SÜRE                   10 Dakika


                ÖLÇME ARACI                     Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


                                                Öğrencinin, “Hücresel Solunumun Genel Özellikleri” ile ilgili verilen
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                                önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.

                                                Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğ-
                                                rencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.



                                                Örnek 1:
                                                1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru se-
                                                çim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek
                                                doğru seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi
                                                seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim
                DEĞERLENDİRME                   yapmış ve 3 puan almıştır.




                                                Örnek 2:
                                                5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış se-
                                                çim yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek
                                                doğru seçim yapmış ve 6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi
                                                seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yan-
                                                lış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.


                                                Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Hücresel Solunum” konusunu tek-
                                                rar çalışmaları önerilir.

                GERİ BİLDİRİM                   Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  göz  önünde  bulundurularak
                                                sınıfın  genelinde  meydana  gelen  eksik  veya  yanlış  öğrenmeler  ve
                                                kavram  yanılgıları  ortaya  konularak  bunların  giderilmesine  yönelik
                                                çalışmaların yapılması önerilir.




                                                                                                             183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188