Page 187 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 187

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




                DERS                            BİYOLOJİ


                SINIF                           12

                ÜNİTE                           Canlılarda Enerji Dönüşümleri


                KONU                            Hücresel Solunum


                KAZANIM                         12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ       Anlama


                ÖNERİLEN SÜRE                   15 Dakika

                ÖLÇME ARACI                     Yapılandırılmış Grid

                                                Öğrencilerin yapılandırılmış gridde kutucuklardaki uygun kavramlara
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN             ait numaraları kullanarak “Hücresel Solunum” ile ilgili soruları cevap-
                                                laması beklenir.

                                                Doğru Cevaplar:
                                                        I.  1, 3 ve 4
                                                       II.  1, 2, 3, 4, 5, 6 ve 7

                                                      III.  2 ve 5
                                                Örnek 1:
                                                Öğrenci I. soru için “1, 3 ve 4” cevabını vermiş olsun.

                                                Bu durumda;
                                                C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                                Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 3/3-0/6 = 1 olacaktır.

                                                Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                DEĞERLENDİRME                   Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğren-
                                                cinin aldığı puanı göstermektedir.
                                                (1+1) · 5 = 10 puan



                                                Örnek 2:
                                                Öğrenci I. soru için “1 ve 6” cevabını vermiş olsun.

                                                Bu durumda;
                                                 C1 = 1, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                                (C1:C2) - (C3:C4) = 1/3 - 1/6 = 1/6 olacaktır.

                                                Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğ-
                                                rencinin aldığı puanı göstermektedir.




                                                                                                             187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192