Page 54 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 54

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME                             Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 9





              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




             DERS                           BİYOLOJİ

             SINIF                          9

             ÜNİTE                          Hücre


             KONU                           Hücresel Yapılar ve Görevleri

             KAZANIM                        9.2.1.2. Hücresel yapıları ve görevlerini açıklar.
             Kazanım Açıklaması             c. Organellerin hücrede aldıkları görevler bakımından incelenmesi sağ-
                                            lanır.
             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika

             ÖLÇME ARACI                    Kavram Haritası


                                            Öğrencilerden “Hücresel Yapılar ve Görevleri’’ ile ilgili verilen kavram-
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            ları doğru yerleştirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle
                                            oluşturup kavram haritasını tamamlamaları beklenir.

                                            Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir. Kav-
                                            ram haritasında:
                                            16 kavram olduğundan 16 ∙ 1 puan = 16 puan
                                            Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 16’dır.









             DEĞERLENDİRME


















                                            Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Hücresel Yapılar ve Görevle-
                                            ri’’ konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                            Sınıfın  çoğunluğunda  kavramlar  yanlış  yerleştirilmiş  ise  öğretmenin
             GERİ BİLDİRİM
                                            “Hücresel Yapılar ve Görevleri’’ konusunu tekrar etmesi, yanlış öğren-
                                            meleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.







        54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59