Page 51 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 51

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




                DERS                           BİYOLOJİ

                SINIF                          9

                ÜNİTE                          Hücre

                KONU                           Hücresel Yapılar ve Görevleri


                KAZANIM                        9.2.1.2. Hücresel yapıları ve görevlerini açıklar.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

                ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika

                ÖLÇME ARACI                    Çalışma Kâğıdı
                                               Öğrencilerden  organellerin  adını,  görevini  ve  organellere  ait  görseli
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            doğru bir şekilde eşleştirmeleri ve bitki ve hayvan hücrelerine ait soru-
                                               ları doğru cevaplamaları beklenmektedir.

                                               Doğru verilen her cevap 1 puandır.

                                                     1. Soru: Mitokondri organeli için “A, 3 ve   “ örüntüsü örnek
                                                                   olarak verilmiştir. Bu şekilde oluşturulan her doğru
                                                                   örüntü 1 puan değerindedir.










                DEĞERLENDİRME
                                                         5 örüntü 5 ∙ 1 = 5 puan

                                                         2. Soru: Mitokondri – Ribozom – Kloroplast – Endoplazmik
                                                                       retikulum – Golgi aygıtı (Sıralamanın önemi yoktur.)

                                                          5 ∙ 1 = 5 puan

                                                          3. Soru:  Mitokondri – Ribozom – Endoplazmik retikulum –
                                                                         Golgi aygıtı (Sıralamanın önemi yoktur.)

                                                           4 ∙ 1 = 4 puan
                                               Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 14’tür.
                                               1. soruda öğrencilerin yaptığı eşleşmelere göre orgenallerin görevleri
                                               ve yapısı hakkında eksik öğrenmelerin belirlenip “Hücresel Yapılar ve
                                               Görevleri” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar
                                               çalışmaları önerilir.
                GERİ BİLDİRİM

                                               2. ve 3. sorularda bitki ve hayvan hücrelerinde bulunan organeller hak-
                                               kında öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin belirlenip bu konu hakkında
                                               konu tekrarı yapılması önerilir.

                                                                                                              51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56