Page 51 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 51
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS BİYOLOJİ
SINIF 9
ÜNİTE Hücre
KONU Hücresel Yapılar ve Görevleri
KAZANIM 9.2.1.2. Hücresel yapıları ve görevlerini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencilerden organellerin adını, görevini ve organellere ait görseli
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN doğru bir şekilde eşleştirmeleri ve bitki ve hayvan hücrelerine ait soru-
ları doğru cevaplamaları beklenmektedir.
Doğru verilen her cevap 1 puandır.
1. Soru: Mitokondri organeli için “A, 3 ve “ örüntüsü örnek
olarak verilmiştir. Bu şekilde oluşturulan her doğru
örüntü 1 puan değerindedir.
DEĞERLENDİRME
5 örüntü 5 ∙ 1 = 5 puan
2. Soru: Mitokondri – Ribozom – Kloroplast – Endoplazmik
retikulum – Golgi aygıtı (Sıralamanın önemi yoktur.)
5 ∙ 1 = 5 puan
3. Soru: Mitokondri – Ribozom – Endoplazmik retikulum –
Golgi aygıtı (Sıralamanın önemi yoktur.)
4 ∙ 1 = 4 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 14’tür.
1. soruda öğrencilerin yaptığı eşleşmelere göre orgenallerin görevleri
ve yapısı hakkında eksik öğrenmelerin belirlenip “Hücresel Yapılar ve
Görevleri” konusunun tekrar edilmesi ve öğrencilerin bu konuyu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
2. ve 3. sorularda bitki ve hayvan hücrelerinde bulunan organeller hak-
kında öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin belirlenip bu konu hakkında
konu tekrarı yapılması önerilir.
51