Page 46 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 46
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
2. Soru:
*Bu soruda öğrencilerden Murat’ın beslenme alışkanlığı, yaşam tarzının
değerlendirilmesi ve sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı açısından önerilerde
bulunulması gerekmektedir. Bu bağlamda sorunun değerlendirilmesi aşa-
ğıdaki gibi oluşturulmuştur:
- Murat’ın beslenme alışkanlığı ve yaşam tarzının değerlendirilmesi
(1 puan)
- Sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı açısından önerilerde bulunulması
(1 puan)
2. Soru Örnek Cevap – 1 (2 Puan):
Murat’ın beslenme alışkanlığı genel olarak değerlendirildiğinde tükettiği
besinlerin enerji ve bazı besin ögeleri yönünden dengeli olmaması, uzun
dönemde sağlık problemlerine sebep olmuştur. Bu ürünlerin sodyum, ko-
lesterol ve doymuş yağ miktarı diğer besin ögeleri yoğunluğuna göre daha
fazladır. Ayrıca Murat; az su içmekte, işlenmiş gıda tüketmekte ve karbon-
hidrat ağırlıklı beslenmektedir.
DEĞERLENDİRME
Murat’ın beslenme alışkanlığının değişmesi gerekir. Hazır işlenmiş gıdalar-
dan uzak durmalı, yeterli miktarda su tüketmeli ve besin ögeleri bakımından
dengeli beslenmelidir. Televizyon ve bilgisayar karşısında hareketsiz geçir-
diği zamanı kısıtlamalıdır. Günlük yaşamında düzenli egzersiz yapmalıdır.
2. Soru Örnek Cevap – 2 (1 Puan):
Murat’ın beslenme alışkanlığının değişmesi gerekir. Hazır işlenmiş gıdalar-
dan uzak durmalı, yeterli miktarda su tüketmeli ve besin ögeleri bakımından
dengeli beslenmelidir. Televizyon ve bilgisayar karşısında hareketsiz geçir-
diği zamanı kısıtlamalıdır. Günlük yaşamında düzenli egzersiz yapmalıdır.
*Bu cevapta Murat’ın sevdiği besinler ve beslenme alışkanlığı hakkında
değerlendirme yapılmamıştır. Sadece Murat’ın sağlıklı beslenme ve yaşam
tarzını benimsemesi açısından önerilerde bulunduğu için kısmî puanlama
yapılmıştır.
1. ve 2. sorudan toplam alınabilecek puan 6’dır.
1. Soruda: İnsülin direnciyle ilgili öğrencilerin eksik öğrenmeleri
veya kavram yanılgıları tespit edilip konu tekrarının yapılması
önerilir.
2. Soruda: Günlük hayatta sağlıklı yaşam tarzı için gerekli beslen-
me alışkanlıkları ve fiziksel aktiviteler ile ilgili eksik öğrenmelerin
giderilmesi için çalışmaların yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
**Ayrıca soru iki aşamadan (değerlendirme ve tavsiyede bulunma) oluş-
tuğu için öğrencilerin verdikleri cevaplara göre bir sorunun öğrenciden ne
beklediğininin vurgulanması üzerine çalışma yapılabilir. Örneğin, öğrenci-
lerin çoğunluğunun Murat’ın beslenme ve yaşam tarzıyla ilgili değerlendir-
me yapmadan sadece tavsiyede bulunduğu bir durumda bu tarz bir çalış-
ma yapılabilir.
46