Page 20 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 20

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                     2. ÇALIŞMANIN AMACI





         Bu çalışmanın genel amacı, öğretmenlerin sınıf içi değerlendirme yeterliklerini geliştirmektir. Bu genel amaca bağlı
         olarak aşağıdaki alt amaçların gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir:
         •  Biçimlendirici değerlendirmeye olanak sağlayan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanımı konu-
           sunda öğretmen yeterliklerinin geliştirilmesi,
         •  Kullanılan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden performans görevi, portfolyo, proje ve posterin pu-
           anlanmasında kullanılan kontrol listesi, dereceleme ölçeği gibi puanlama araçlarının geliştirilmesi ve kullanımı
           konusunda öğretmen kapasitesinin güçlendirilmesi,
         •  Etkin bir geri bildirim süreci işletme ve öğrenmenin değerlendirilmesinden ziyade öğrenme için değerlendirmenin
           ön plana çıkarılması amaçlanmaktadır.
         Bu  amaçlar  doğrultusunda  coğrafya  dersinin  9-12.  sınıf  öğretim  programlarından  10.  sınıflardan  farklı  bilişsel
         düzeylerde 5 kazanım seçilmiş ve bu kazanımlara yönelik biçimlendirici değerlendirmeyi destekleyecek şekilde
         ağırlıklı olarak alternatif ölçme ve puanlama araçları geliştirilmiştir. Bazı kazanımlar için ise açık uçlu sorular ve
         çalışma kâğıtları da hazırlanmıştır. Seçilen kazanımlara yönelik tek bir ölçme aracı geliştirilmemiş, bunun yerine
         kazanıma uygun olabilecek çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir. Seçilen kazanımlar için geliştirilen ölçme araçları-
         nın öğretmenlerimiz tarafından örnek alınarak burada yer almayan kazanımlara uyarlanması ve ilgili kazanımların
         bilişsel düzeyleri dikkate alınarak ölçme aracı geliştirmede öğretmenlerimize rehberlik edeceği düşünülmektedir.

         Ölçme araçları, öğrencilerde kazanıma ait genel beceriler ile derse özgü becerilerin hem geliştirilmesine hem de
         ölçülmesine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur. Örneğin bir performans görevinde içeriğine bağlı olacak
         şekilde bilgi okuryazarlığı, iletişim, iş birliği, yaratıcı düşünme ve inovasyon, problem çözme ve eleştirel düşünme
         gibi kazanıma ait genel beceriler ile bilimsel süreç becerileri ve akıl yürütme gibi derse özgü becerilerin ölçülmesi
         ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.

















































        20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25