Page 22 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



                Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
                                                I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                               Bu görselin bulunduğu
                                                                               sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                               öğretmene bilgi vermektedir.




                                           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2

                 Kazanımın bilişsel düzeyi
                 Bloom Taksonomisi esas
                 alınarak belirlenmiştir.
                 Bazı örneklerde bilişsel   DERS          COĞRAFYA
                 düzey belirlemede kaza-
                                         SINIF            10
                 nımın açıklaması esas
                                         ÜNİTE            Doğal Sistemler
                 alınmıştır.
                                         KONU             Dış Kuvvetler
                                         KAZANIM          10.1.6. Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşum sürecine etkileri açısından açıklar.

                 Önerilen süre tahmini   KAZANIMIN        Anlama
                                         BİLİŞSEL DÜZEYİ
                 olarak verilmiştir. Öğren-
                                         ÖNERİLEN SÜRE    10 Dakika
                 cilerin düzeyine ve sınıf
                 ortamına göre bu süre   ÖLÇME ARACI      Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                 öğretmen tarafından azal-
                 tılabilir veya arttırılabilir.  ÖĞRENCİDEN   Öğrencilerden “Dış Kuvvetler” ile ilgili verilen önermelerden yola çıkarak doğru
                                         BEKLENEN         seçimler yapması beklenir.
                                                          Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4
                                                          tam puan alabilmesi için 4 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                                          Örnek 1:
                 Kazanımı ölçmek için                     4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                 kullanılan ölçme aracını                 ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                 göstermektedir.                          ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                                          ve 9. önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır.
                                         DEĞERLENDİRME    Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
                                                          Örnek 2:
                                                          7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                                          ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
                                                          5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
                 Bu bölümde kullanılan                    11. önermeye ulaşmıştır. 11. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır.
                 ölçme aracında değerlen-                 Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
                 dirmenin nasıl yapılması
                 gerektiği gösterilmektedir.              Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Dış Kuvvetler” konusunu tekrar çalışmaları öne-
                                                          rilir.
                                         GERİ BİLDİRİM    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                                          meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                                          rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
                 Bu bölümde öğrencilere
                 verilebilecek geri bildirim
                 örnekleri gösterilmektedir.
                 Öğrencilerin performans-
                 larına bağlı olarak öğrenci
                 bazlı farklı geri bildirimler
                 verilebilir.
        22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27