Page 22 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
Kazanımın bilişsel düzeyi
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel DERS COĞRAFYA
düzey belirlemede kaza-
SINIF 10
nımın açıklaması esas
ÜNİTE Doğal Sistemler
alınmıştır.
KONU Dış Kuvvetler
KAZANIM 10.1.6. Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşum sürecine etkileri açısından açıklar.
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
olarak verilmiştir. Öğren-
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
cilerin düzeyine ve sınıf
ortamına göre bu süre ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
öğretmen tarafından azal-
tılabilir veya arttırılabilir. ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Dış Kuvvetler” ile ilgili verilen önermelerden yola çıkarak doğru
BEKLENEN seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4
tam puan alabilmesi için 4 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
Kazanımı ölçmek için 4. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
kullanılan ölçme aracını ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
göstermektedir. ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 9. önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır.
DEĞERLENDİRME Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
Bu bölümde kullanılan 11. önermeye ulaşmıştır. 11. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır.
ölçme aracında değerlen- Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
dirmenin nasıl yapılması
gerektiği gösterilmektedir. Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Dış Kuvvetler” konusunu tekrar çalışmaları öne-
rilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
Bu bölümde öğrencilere
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
22