Page 103 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 103

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

             KONU                     Dünya’da Nüfusun Dağılışı ve Etkileyen Faktörler
                                      10.2.3. Nüfusun dağılışı üzerinde etkili olan faktörler ile dünya nüfusunun
             KAZANIM
                                      dağılışını ilişkilendirir.
             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kavram Haritası
                                      Öğrencilerin  “Dünya’da  Nüfusun  Dağılışı  ve Etkileyen Faktörler”  ile  ilgili  verilen
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 kavramları  doğru  yerleştirerek  bağlantı  ifadeleri  ile  birlikte  anlamlı  bir  cümle
                                      oluşturup kavram haritasını tamamlamaları beklenir.
                                      Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                      Kavram haritasında:
                                      20 kavram olduğundan: 20 · 1 puan = 20 puan
                                      Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 20’dir.









               DEĞERLENDİRME


















                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Dünya’da Nüfusun Dağılışı ve
                                      Etkileyen Faktörler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Dün-
                                      ya’da Nüfusun Dağılışı ve Etkileyen Faktörler” konusunu tekrar etmesi, yan-
                                      lış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.








                                                                                                             103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108