Page 105 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 105
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Dünya’da Nüfusun Dağılışı ve Etkileyen Faktörler
10.2.3. Nüfusun dağılışı üzerinde etkili olan faktörler ile dünya nüfusunun dağılı-
KAZANIM
şını ilişkilendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
1 hafta (Öğrencinin savunacağı görüşle ilgili ön hazırlık yapması ve görüşünü des-
ÖNERİLEN SÜRE tekleyecek kanıtlar ve örnekler bulması için)
30 dakika (Münazaranın sınıf içerisinde uygulanması için)
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
4-6 kişilik gruplardan oluşturulan öğrencilerden;
• Verilen örnek metinden yola çıkarak belirlenen birbirine karşıt görüşlerden
kendisine ait olanı etkili biçimde savunması,
• Münazarada üstlenecekleri görevlerle ilgili paylaşım yapması,
• Verilen örnek olaydan hareketle savunacağı görüşle ilgili araştırma yapması,
ÖĞRENCİDEN • Görüşünü destekleyecek kanıt ve örnekler bulması,
BEKLENEN • Görüşünü coğrafi bilgilerle bağdaştırma ve örnekler verebilme,
• Münazara sırasında sunumunda kullanacağı görüşünü açıklayan ve destekleyen
metin oluşturması,
• Savunduğu görüşü etkili bir biçimde sunması ve savunması,
• Savunmasını yaparken karşı grubun sözlerini bölmeden dinlemesi, eleştirileni
kendine sıra geldiğinde yapması beklenir.
Dereceleme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz ve akran değerlendirme
Münazara için ön hazırlığı yetersiz olan öğrenciler bundan sonra nelere dikkat
etmesi konusunda bilgilendirilir. Görüşünü destekleyecek kanıt ve örnekleri bulma
konusunda kaynak tavsiye edilir.
GERİ BİLDİRİM
Konuyu savunması sırasında eksikleri olan öğrencilere geri bildirim verilerek bu
konuda kendilerini nasıl geliştirebilecekleriyle ilgili yönlendirme yapılır.
105