Page 105 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 105

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

             KONU                     Dünya’da Nüfusun Dağılışı ve Etkileyen Faktörler

                                      10.2.3. Nüfusun dağılışı üzerinde etkili olan faktörler ile dünya nüfusunun dağılı-
             KAZANIM
                                      şını ilişkilendirir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz
                                      1 hafta (Öğrencinin savunacağı görüşle ilgili ön hazırlık yapması ve görüşünü des-
             ÖNERİLEN SÜRE            tekleyecek kanıtlar ve örnekler bulması için)
                                      30 dakika (Münazaranın sınıf içerisinde uygulanması için)

             ÖLÇME ARACI              Performans Görevi
                                        4-6 kişilik gruplardan oluşturulan öğrencilerden;

                                         • Verilen  örnek  metinden  yola  çıkarak  belirlenen  birbirine  karşıt  görüşlerden
                                        kendisine ait olanı etkili biçimde savunması,
                                         • Münazarada üstlenecekleri görevlerle ilgili paylaşım yapması,
                                         • Verilen örnek olaydan hareketle savunacağı görüşle ilgili araştırma yapması,
             ÖĞRENCİDEN                  • Görüşünü destekleyecek kanıt ve örnekler bulması,
             BEKLENEN                    • Görüşünü coğrafi bilgilerle bağdaştırma ve örnekler verebilme,
                                         • Münazara sırasında sunumunda kullanacağı görüşünü açıklayan ve destekleyen
                                        metin oluşturması,
                                         • Savunduğu görüşü etkili bir biçimde sunması ve savunması,
                                         • Savunmasını  yaparken  karşı  grubun  sözlerini  bölmeden  dinlemesi,  eleştirileni
                                        kendine sıra geldiğinde yapması beklenir.

                                      Dereceleme ölçeği
               DEĞERLENDİRME
                                      Öz ve akran değerlendirme

                                      Münazara  için  ön  hazırlığı  yetersiz  olan  öğrenciler  bundan  sonra  nelere  dikkat
                                      etmesi konusunda bilgilendirilir. Görüşünü destekleyecek kanıt ve örnekleri bulma
                                      konusunda kaynak tavsiye edilir.
             GERİ BİLDİRİM

                                      Konuyu savunması sırasında eksikleri olan öğrencilere geri bildirim verilerek bu
                                      konuda kendilerini nasıl geliştirebilecekleriyle ilgili yönlendirme yapılır.





















                                                                                                             105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110