Page 109 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 109

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10




             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler

             KONU                     Uluslararası Ulaşım Hatları
                                      10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz
             KAZANIM
                                      eder.
             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            30 dakika

             ÖLÇME ARACI              Açık Uçlu Soru
                                      Öğrencinin uluslararası ulaşım hatları ile ilgili harita ve açıklamalardan yola çı-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 karak sorulara cevap vermeleri, ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısın-
                                      dan analiz etmeleri beklenir.

                                      1. Soru:
                                      Kral Yolu, İpek Yolu, Baharat Yolu gibi ticaret yollarının İlk ve Orta çağlardan sonra
                                      öneminin azalmasının en önemli sebebi deniz yollarının keşfi ve demiryollarının
                                      gelişmesidir.

                                      (Öğrencinin deniz yollarını keşfetmesini belirtmesi 2 puan, demiryollarının geliş-
                                      mesini belirtmesi 2 puan olmak üzere toplam 4 puandır.)

                                      2. Soru:










               DEĞERLENDİRME















                                      Harita üzerinde taralı alanlar ABD (1 puan), Batı Avrupa (1 puan) ve Japonya’dır
                                      (1 puan). Kara yolu ağının en uzun olduğu ülke ABD (1 puan), en sık olduğu yerler
                                      ise Batı Avrupa (1 puan) ve Japonya (1 puan)’dır.









                                                                                                             109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114