Page 114 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 114

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11



          DERS                     COĞRAFYA
          SINIF                    10

          ÜNİTE                    Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
          KONU                     Uluslararası Ulaşım Hatları
          KAZANIM                  10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz eder.

          KAZANIMIN                Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Çalışma Kâğıdı

                                   Öğrenciden harita üzerinde numaralandırılan yerlerle ilgili tabloda boş bırakılan
          ÖĞRENCİDEN               kutuların doldurması ve açık uçlu soruların cevaplanması beklenmektedir. (Öğret-
          BEKLENEN
                                   men haritada numaralandırılmış yerlerle ilgili daha fazla açık uçlu soru sorabilir.)
                                   1. Soru: Kutucuklardaki her bir doğru cevap 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                   Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 30’dur.
                                       Konum         Deniz Yolu                       Bağlantı Sağladığı
                                      numarası      Güzergâhları     Boğaz/Kanal     Deniz ve Okyanuslar
                                                 Karayipler-Meksika Kör-
                                     1                              Panama Kanalı  Atlas Okyanusu-Büyük Okyanus
                                                 fezi Yolu
                                                 Atlantik, G. Amerika ve
                                     2                              Macellan Boğazı  Atlas Okyanusu-Büyük Okyanus
                                                 Doğu Kıyısı Yolu
                                     3           Kuzey Atlantik Yolu  Kiel Kanalı  Kuzey Denizi-Baltık Denizi
                                     4           Kuzey Atlantik Yolu  Dover Boğazı  Manş Denizi-Kuzey Denizi
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve
                                     5                              Cebelitarık Boğazı  Akdeniz-Atlas Okyanusu
                                                 Hint Okyanusu Yolu
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve   İstanbul ve Çanak-
                                     6           Hint Okyanusu Yolu  kale Boğazı   Karadeniz-Akdeniz
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve
            DEĞERLENDİRME            7           Hint Okyanusu Yolu  Süveyş Kanalı  Akdeniz-Kızıldeniz
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve   Babülmendep
                                     8           Hint Okyanusu Yolu  Boğazı        Kızıldeniz-Aden Körfezi
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve
                                     9                              Hürmüz Boğazı  Basra Körfezi-Umman Denizi
                                                 Hint Okyanusu Yolu
                                                 Batı Avrupa, Akdeniz ve
                                     10                             Malakka Boğazı  Hint Okyanusu-Büyük Okyanus
                                                 Hint Okyanusu Yolu
                                   2.Soru: Hürmüz Boğazı 4 puan, Malakka Boğazı 2 puan, Süveyş Kanalı 2 puan ve
                                   Babülmendep Boğazı 2 puan olmak üzere toplam 10 puan verilecek.
                                   3.Soru: Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla Afrika Kıtası’nın güneyinden Hint Okyanu-
                                   su’na bağlantı sağlanarak yapılan deniz yolu taşımacılığı büyük oranda Akdeniz ve
                                   Kızıldeniz üzerinden yapılmaya başlanmıştır (5 puan). Bu durum Akdeniz ve Kızıl-
                                   deniz’in önemini artırmıştır(2 puan). Buna benzer bir durum Amerika Kıtası’nın
                                   doğusu ile batısı arasındaki yolu kısaltan Panama Kanalı’nın açılmasından sonra
                                   yaşanmıştır(3 puan).
                                   Denizyolu güzergâhlarını eşleştiremeyen ve boğaz ve kanal isimleri ile bağlantı sağ-
                                   ladığı su yollarını yazamayan öğrencilerin “Uluslararası Ulaşım Hatları” konusunu
                                   tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                   Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafın-
                                   dan konunun tekrar edilmesi ve güzergâh-kanal/boğaz-bağlantı sağladığı su eşleş-
                                   tirmesi eksikliğinin giderilmesi gerekmektedir.


        114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119