Page 114 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 114
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
KONU Uluslararası Ulaşım Hatları
KAZANIM 10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrenciden harita üzerinde numaralandırılan yerlerle ilgili tabloda boş bırakılan
ÖĞRENCİDEN kutuların doldurması ve açık uçlu soruların cevaplanması beklenmektedir. (Öğret-
BEKLENEN
men haritada numaralandırılmış yerlerle ilgili daha fazla açık uçlu soru sorabilir.)
1. Soru: Kutucuklardaki her bir doğru cevap 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 30’dur.
Konum Deniz Yolu Bağlantı Sağladığı
numarası Güzergâhları Boğaz/Kanal Deniz ve Okyanuslar
Karayipler-Meksika Kör-
1 Panama Kanalı Atlas Okyanusu-Büyük Okyanus
fezi Yolu
Atlantik, G. Amerika ve
2 Macellan Boğazı Atlas Okyanusu-Büyük Okyanus
Doğu Kıyısı Yolu
3 Kuzey Atlantik Yolu Kiel Kanalı Kuzey Denizi-Baltık Denizi
4 Kuzey Atlantik Yolu Dover Boğazı Manş Denizi-Kuzey Denizi
Batı Avrupa, Akdeniz ve
5 Cebelitarık Boğazı Akdeniz-Atlas Okyanusu
Hint Okyanusu Yolu
Batı Avrupa, Akdeniz ve İstanbul ve Çanak-
6 Hint Okyanusu Yolu kale Boğazı Karadeniz-Akdeniz
Batı Avrupa, Akdeniz ve
DEĞERLENDİRME 7 Hint Okyanusu Yolu Süveyş Kanalı Akdeniz-Kızıldeniz
Batı Avrupa, Akdeniz ve Babülmendep
8 Hint Okyanusu Yolu Boğazı Kızıldeniz-Aden Körfezi
Batı Avrupa, Akdeniz ve
9 Hürmüz Boğazı Basra Körfezi-Umman Denizi
Hint Okyanusu Yolu
Batı Avrupa, Akdeniz ve
10 Malakka Boğazı Hint Okyanusu-Büyük Okyanus
Hint Okyanusu Yolu
2.Soru: Hürmüz Boğazı 4 puan, Malakka Boğazı 2 puan, Süveyş Kanalı 2 puan ve
Babülmendep Boğazı 2 puan olmak üzere toplam 10 puan verilecek.
3.Soru: Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla Afrika Kıtası’nın güneyinden Hint Okyanu-
su’na bağlantı sağlanarak yapılan deniz yolu taşımacılığı büyük oranda Akdeniz ve
Kızıldeniz üzerinden yapılmaya başlanmıştır (5 puan). Bu durum Akdeniz ve Kızıl-
deniz’in önemini artırmıştır(2 puan). Buna benzer bir durum Amerika Kıtası’nın
doğusu ile batısı arasındaki yolu kısaltan Panama Kanalı’nın açılmasından sonra
yaşanmıştır(3 puan).
Denizyolu güzergâhlarını eşleştiremeyen ve boğaz ve kanal isimleri ile bağlantı sağ-
ladığı su yollarını yazamayan öğrencilerin “Uluslararası Ulaşım Hatları” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafın-
dan konunun tekrar edilmesi ve güzergâh-kanal/boğaz-bağlantı sağladığı su eşleş-
tirmesi eksikliğinin giderilmesi gerekmektedir.
114