Page 116 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 116

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12




          DERS                     COĞRAFYA

          SINIF                    10
          ÜNİTE                    Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
          KONU                     Uluslararası Ulaşım Hatları
                                   10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz
          KAZANIM
                                   eder.
          KAZANIMIN                Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            4 ay

          ÖLÇME ARACI              Proje
                                   Öğrencilerden;
                                   • Çalışma planı hazırlaması,
                                   • Ulaşım, liman, boğaz, kanal gibi terimlerin neler olduğunu araştırması,
                                   • Uluslararası ulaşım hatlarının genel özelliklerini belirlemesi,
                                   • Kullanılan ulaşım hatlarının geçmiş ve günümüzdeki durumu hakkında saptama
                                     yapabilmesi,
                                   • Ulaşım hatlarının dünyada dağılışı ve bu dağılışı etkileyen faktörleri ayırt edebil-
                                     mesi,
                                   • Ulaşım hatlarının yoğun olduğu bölgelerin istatistiki verilerle açıklaması,
          ÖĞRENCİDEN
                                   • Farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki ulaşım hatlarının durumunun tespit
          BEKLENEN
                                     etmesi,
                                   • Ulaşımla ilgili küresel ölçekte projeleri araştırması,
                                   • Ulaşım hatlarının avantaj ve dezavantajlı durumlarını tespit etmesi,
                                   • Ulaşım hatlarının zayıf yönlerine dair geliştirme önerilerinde bulunması,
                                   • Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynakça
                                     bölümüne sahip olması,
                                   • Bulguların açıklanarak sınıf ortamında posterle sunulması,
                                   • Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
                                     olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
                                   Proje ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
            DEĞERLENDİRME
                                    Öz Değerlendirme


                                   Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
                                   olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                   Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
                                   rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.












        116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121