Page 116 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 116
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
KONU Uluslararası Ulaşım Hatları
10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz
KAZANIM
eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 4 ay
ÖLÇME ARACI Proje
Öğrencilerden;
• Çalışma planı hazırlaması,
• Ulaşım, liman, boğaz, kanal gibi terimlerin neler olduğunu araştırması,
• Uluslararası ulaşım hatlarının genel özelliklerini belirlemesi,
• Kullanılan ulaşım hatlarının geçmiş ve günümüzdeki durumu hakkında saptama
yapabilmesi,
• Ulaşım hatlarının dünyada dağılışı ve bu dağılışı etkileyen faktörleri ayırt edebil-
mesi,
• Ulaşım hatlarının yoğun olduğu bölgelerin istatistiki verilerle açıklaması,
ÖĞRENCİDEN
• Farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki ulaşım hatlarının durumunun tespit
BEKLENEN
etmesi,
• Ulaşımla ilgili küresel ölçekte projeleri araştırması,
• Ulaşım hatlarının avantaj ve dezavantajlı durumlarını tespit etmesi,
• Ulaşım hatlarının zayıf yönlerine dair geliştirme önerilerinde bulunması,
• Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynakça
bölümüne sahip olması,
• Bulguların açıklanarak sınıf ortamında posterle sunulması,
• Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
116