Page 120 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 120
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Çevre ve Toplum
KONU Afetlerin Dağılışı ve Afetlerden Korunma Yolları
KAZANIM 10.4.2. Afetlerin dağılışları ile etkilerini ilişkilendirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 4 ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
Öğrencilerden;
• Afetlerin türlerine ve etki büyüklüklerine göre dünyadaki ve Türkiye’deki dağılı-
şını araştırması,
• Bölge, ülke ve dünya ölçeğinde doğal ve beşeri özelliklerin afetlerin oluşmasında
ve büyük etkiye ulaşmasında nasıl etkili olduğuyla ilgili çıkarımlarda bulunması,
• Yaşadığı bölgenin hangi tür afetler açısından risk taşıdığını ve bu afetlerden ko-
runmak için neler yapılması gerektiğini araştırması,
• Türkiye’nin hangi tür afetler açısından risk taşıdığını ve bu afetlerden korunmak
için neler yapılması gerektiğini araştırması,
• Afetlerden korunmak için; afet öncesinde, afet anında ve afet sonrasında yapıl-
ması gerekenleri bireysel ve toplumsal ölçekte sınıflandırması beklenmektedir.
PROJE SUNUMU (POSTER)
Oluşturulan posterin;
ÖĞRENCİDEN • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
BEKLENEN • Raporun alt başlıklarını içermesi,
• Afetlerin dünyadaki ve Türkiye’deki dağılışıyla ilgili tablo, grafik, harita ve fotoğra-
flar içermesi,
• Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynakça
bölümüne sahip olması beklenmektedir.
PROJE RAPORU
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
• Projenin konusu
• Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
• Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
Ayrıca;
• Bulguların açıklanarak sınıf ortamında posterle sunulması,
• Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
120