Page 129 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 129
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Çevre ve Toplum
KONU Afetlerin Dağılışı ve Afetlerden Korunma Yolları
KAZANIM 10.4.2. Afetlerin dağılışları ile etkilerini ilişkilendirir.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden afetlerin dağılışında etkili olan etmenlerin farkına varması
BEKLENEN ve bu faktörlerin etkili olduğu alanları ayırt etmesi beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 6, 7, 8 ve 9
II. 2 ve 3
III. 4 ve 5
IV. 4 ve 8
V. 8 ve 9
VI. 1, 6 ve 7
VII. 1, 6 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “2 ve 3” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre
DEĞERLENDİRME
C1 =2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7'dir.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 1, C2 = 5, C3 = 4 ve C4 = 4’tür.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/5 - 4/4 = -0,8 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 1 öğrencinin al-
dığı puanı göstermektedir.
129