Page 129 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 129

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15





             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Çevre ve Toplum
             KONU                     Afetlerin Dağılışı ve Afetlerden Korunma Yolları
             KAZANIM                  10.4.2. Afetlerin dağılışları ile etkilerini ilişkilendirir.

             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden afetlerin dağılışında etkili olan etmenlerin farkına varması
             BEKLENEN                 ve bu faktörlerin etkili olduğu alanları ayırt etmesi beklenir.

                                      Doğru Cevaplar:

                                          I. 1, 6, 7, 8 ve 9
                                          II. 2 ve 3
                                          III. 4 ve 5
                                          IV. 4 ve 8
                                          V. 8 ve 9
                                          VI. 1, 6 ve 7
                                          VII. 1, 6 ve 7

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci II. soru için “2 ve 3” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
                                      olduğuna göre
               DEĞERLENDİRME
                                      C1 =2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7'dir.
                                      Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1 + 1) · 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 4 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 1, C2 = 5, C3 = 4 ve C4 = 4’tür.
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = 1/5 - 4/4 = -0,8 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 1 öğrencinin al-
                                      dığı puanı göstermektedir.









                                                                                                             129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134