Page 135 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 135
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS COĞRAFYA
SINIF 11
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Biyoçeşitlilik
KAZANIM 11.1.1. Biyoçeşitliliğin oluşumu ve azalmasında etkili olan faktörleri açıklar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 4 ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
Öğrencilerden;
• Biyoçeşitlilik, ekosistem, biyosfer, ekoloji, biyocoğrafya, zooloji, botanik, biyoloji,
biyom, habitat, popülasyon, adaptasyon kavramlarını araştırması,
• Biyoçeşitliliğin dünyadaki ve Türkiye’deki dağılışını araştırması,
• Biyoçeşitliliğin dağılışında etkili olan faktörlerin bölge, ülke ve dünya ölçeğinde
etkileriyle ilgili çıkarımlarda bulunması,
• İnsan faaliyetlerinin canlıların yaşam alanları üzerindeki etkileriyle ilgili örnekler
üzerinden çıkarımlarda bulunması,
• Nesli tükenmiş ve tükenme riski taşıyan canlılarla ilgili bilgiler edinmesi,
• Türkiye’nin biyoçeşitlilik zenginliği üzerinde etkili olan doğal ve beşeri faktörleri
açıklaması,
ÖĞRENCİDEN • Yaşadığı bölgede canlı çeşitliliği ve bu çeşitliliğin korunmasıyla ilgili araştırma
BEKLENEN yapması beklenmektedir.
PROJE SUNUMU (POSTER/DİJİTAL SUNU)
Oluşturulan posterin/dijital sunumun;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• Raporun alt başlıklarını içermesi,
• Biyoçeşitliliğin dünyadaki ve Türkiye’deki dağılışıyla ilgili tablo, harita ve fotoğraf-
lar içermesi,
• Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynakça
bölümüne sahip olması beklenmektedir.
135