Page 140 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 140
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS COĞRAFYA
SINIF 11
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Biyomlar
KAZANIM 11.1.1. Biyoçeşitliliğin oluşumu ve azalmasında etkili olan faktörleri açıklar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Biyomlar” ile ilgili verilen kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
BEKLENEN kutucuk numaralarını kulla narak ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 5
II. 6, 8 ve 9
III. 2, 7, 8 ve 9
IV. 1
V. 1, 5 ve 6
VI. 4, 5, 6 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “2, 5 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dir.
Formül:
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/3 - 2/6 = 0 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0 olduğu görülmektedir. Bu değere
DEĞERLENDİRME 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(0+1) · 5 = 5 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “2, 3 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 0/5 = 0,7 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci V. soru için “1, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 2/7 = 0,5 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Biyomlar’’ konusunu tekrar çalışmaları öne-
rilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Biyomlar’’ konu-
sunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi öne-
rilir.
140