Page 140 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 140

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



          DERS                      COĞRAFYA
          SINIF                     11
          ÜNİTE                     Doğal Sistemler
          KONU                      Biyomlar

          KAZANIM                   11.1.1. Biyoçeşitliliğin oluşumu ve azalmasında etkili olan faktörleri açıklar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin “Biyomlar” ile ilgili verilen kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
          BEKLENEN                  kutucuk numaralarını kulla narak ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 1 ve 5
                                    II. 6, 8 ve 9
                                    III. 2, 7, 8 ve 9
                                    IV. 1
                                    V. 1, 5 ve 6
                                    VI. 4, 5, 6 ve 7
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 5 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    C1 = 1, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dir.
                                    Formül:
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 1/3 - 2/6 = 0 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0 olduğu görülmektedir. Bu değere
          DEĞERLENDİRME             1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (0+1) · 5 = 5 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci III. soru için “2, 3 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 3/4 - 0/5 = 0,7 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,5 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci V. soru için “1, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 1/2 - 2/7 = 0,5 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.

                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Biyomlar’’  konusunu tekrar çalışmaları öne-
                                    rilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Biyomlar’’ konu-
                                    sunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi öne-
                                    rilir.


        140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145