Page 142 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 142

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




          DERS                      COĞRAFYA

          SINIF                     11
          ÜNİTE                     Beşeri Sistemler

          KONU                      Ülkelerin Nüfus Politikaları
                                    11.2.1. Ülkelerin farklı dönemlerde izledikleri nüfus politikaları ve sonuçlarını
          KAZANIM
                                    karşılaştırır.
          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             2 Hafta

          ÖLÇME ARACI               Performans Görevi


                                    Bu çalışmada 4 veya 6 kişilik bir öğrenci grubundan;

                                      • Çalışma planı hazırlaması,
                                      • Verilen ülkelerin (Türkiye, Rusya, Fransa, Çin ve Hindistan) nüfus politikalarına
                                     dair verilerin toplanması,
                                      • Bu verilerin tabloya ve grafiğe işlenmesi,
          ÖĞRENCİDEN                  • Grafik ve tabloların ülkelerin gelişmişlik düzeylerine göre karşılaştırılması ve ra-
          BEKLENEN                   por hazırlanması,

                                      • Hazırlanılan tablo, grafik ve rapor verilerini kullanarak poster oluşturulması,
                                      • Poster, tablo, grafik, rapor ve çalışma aşamalarını içeren dijital sunum oluşturul-
                                     ması,
                                      • Oluşturulan poster ve dijital sunumun sınıfta öğrencilere sunulması beklenmek-
                                     tedir.

                                    Dereceli Puanlama Anahtarı
          DEĞERLENDİRME
                                    Öz ve Akran Değerlendirme



                                    Öğrencilerin ulaştıkları verilere göre ülkelerin nüfus politikalarını inceleyip rapor-
                                    laştırması ve poster haline getirerek bilişsel olarak kavramaları sağlanır.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Performans görevi sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğren-
                                    cinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.























        142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147