Page 146 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



          DERS                     COĞRAFYA

          SINIF                    11

          ÜNİTE                    Beşeri Sistemler
          KONU                     Nüfus Politikaları
                                   11.2.1 ülkelerin farklı dönemlerde izlediği nüfus politikaları ve sonuçlarını karşılaştı-
          KAZANIM                  rır.
          KAZANIMIN                Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin “Nüfus Politikaları” ile ilgili verilen kavramları içeren yapılandırılmış
          BEKLENEN                 griddeki kutucuk numaralarını kulla narak ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 4, 9, 13 ve 16
                                   II. 1, 5, 10 ve 14
                                   III. 8, 11, 12 ve 15
                                   IV. 2, 3, 6 ve 7
                                   V. 1, 5, 10 ve 14
                                   VI. 2, 3, 6 ve 7
                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci II. soru için “1, 5, 10 ve 14” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                   C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 12’dir.
                                   Formül:
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 4/4 - 0/12 = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                   eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                   mektedir.
          DEĞERLENDİRME            (1+1) · 5 = 10 puan

                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci III. soru için “8, 11, 13 ve 16” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 12’dir.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 2/12 = 0,5-0,16=0,34 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (0,35+1).5=6,7 puan

                                   Örnek 3:
                                   Öğrenci VI. soru için “1, 2, 5, 10, 14 ve 16” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1 = 1, C2 = 4, C3 =5  ve C4 = 12’dir.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 1/4 - 5/12 = 0,25-0,41= - 0,16 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,2 öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (-0,16+1).5= 4,2 puan



        146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151