Page 146 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 146
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS COĞRAFYA
SINIF 11
ÜNİTE Beşeri Sistemler
KONU Nüfus Politikaları
11.2.1 ülkelerin farklı dönemlerde izlediği nüfus politikaları ve sonuçlarını karşılaştı-
KAZANIM rır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Nüfus Politikaları” ile ilgili verilen kavramları içeren yapılandırılmış
BEKLENEN griddeki kutucuk numaralarını kulla narak ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 4, 9, 13 ve 16
II. 1, 5, 10 ve 14
III. 8, 11, 12 ve 15
IV. 2, 3, 6 ve 7
V. 1, 5, 10 ve 14
VI. 2, 3, 6 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “1, 5, 10 ve 14” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 12’dir.
Formül:
(C1:C2) - (C3:C4) = 4/4 - 0/12 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
DEĞERLENDİRME (1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “8, 11, 13 ve 16” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 12’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/4 - 2/12 = 0,5-0,16=0,34 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,35+1).5=6,7 puan
Örnek 3:
Öğrenci VI. soru için “1, 2, 5, 10, 14 ve 16” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 4, C3 =5 ve C4 = 12’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 1/4 - 5/12 = 0,25-0,41= - 0,16 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,2 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(-0,16+1).5= 4,2 puan
146