Page 193 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 193

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                      COĞRAFYA

             SINIF                     12
             ÜNİTE                     Beşeri Sistemler
             KONU                      Küresel İklim Değişimi
             KAZANIM                   12.1.2. Doğal sistemlerdeki değişimlerle ilgili geleceğe yönelik çıkarımlarda bulunur.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE             4 ay
             ÖLÇME ARACI               Proje
                                       PROJENİN İÇERİĞİ
                                       Öğrencilerden;
                                       • Küresel iklim değişiminin nedenlerini ve etkilerini, dünyadaki ve Türki-
                                       ye’deki durum ve dağılışını araştırması,
                                       • Küresel iklim değişimi, karbon ayak izi, sera etkisi, küresel ısınma, çöl-
                                       leşme gibi kavramlara yer vermesi etkileri ve dağılışları hakkında çıka-
                                       rımlarda bulunması, • Geçmişten günümüze iklim değişimine dair grafik,
                                       tablo, fotoğraf ve haritalara yer vermesi,
                                       • Küresel iklim değişikliğine dair dünya ve Türkiye’ye dair öngörülere yer
                                       vermesi,
                                       • Türkiye’nin iklim değişikliğine dair hangi tür öngörüler açısından daha
                                       riskli olduğunu ve olası etkilerden korunma yollarını araştırması,
                                       • Biyoçeşitliliğin azalması ve çölleşmeye dair dünya ve Türkiye’den ör-
                                       nekler vermesi olası riskli durumlara karşı alınan ya da alınabilecek
                                       önlemlere yer vermesi, • Yerel, bölgesel veya küresel düzeyde küresel
                                       iklim değişikliğine karşı alınmış örnekleri araştırması veya yeni örneklerin
                                       sunulması beklenmektedir.
                                       PROJE SUNUMU (POSTER / DİJİTAL SUNU)
             ÖĞRENCİDEN                Oluşturulan poster veya dijital sununun;
             BEKLENEN                  • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
                                       • Raporun alt başlıklarını içermesi,
                                       • Küresel iklim değişimine dair dünyadaki ve Türkiye’deki dağılışıyla ilgili
                                       tablo, grafik, harita ve fotoğraflar içermesi,
                                       • Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında
                                       kaynakça bölümüne sahip olması beklenmektedir.

                                       ROJE RAPORU
                                       Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmekte-
                                       dir.
                                       • Projenin konusu
                                       • Projenin amacı
                                       • Kullanılan yöntem
                                       • Bulgular
                                       • Sonuç ve tartışma
                                       • Kaynakça
                                       Ayrıca;
                                       • Bulguların açıklanarak sınıf ortamında posterle sunulması,
                                       • Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak
                                       aylık olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
                                       Proje ve Sunu Değerlendirme Ölçeği
             DEĞERLENDİRME
                                       Öz Değerlendirme

                                                                                                             193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198