Page 198 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 198

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



          DERS                     COĞRAFYA

          SINIF                    12
          ÜNİTE                    Beşeri Sistemler
          KONU                     Küresel İklim Değişimi

          KAZANIM                  12.1.2. Doğal sistemlerdeki değişimlerle ilgili geleceğe yönelik çıkarımlarda bulu-
                                   nur.

          Kazanım Açıklaması       a) Gelecekte, doğal sistemlerdeki değişimlerin canlı yaşamı üzerindeki olası so-
                                   nuçlarına vurgu yapılır.
                                   b) Çölleşme ve çölleşmeye karşı alınması gereken önlemler üzerinde durulur.

          KAZANIMIN                Anlama*
          BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Kavram Haritası

                                   Öğrencilerden “Küresel İklim Değişimi” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleşti-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                 rerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
                                   tamamlamaları beklenir.
                                   Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.

                                   23 kavram olduğundan 23 · 1 puan = 23 puan

                                   Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 23’tür.









            DEĞERLENDİRME

















                                   Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Küresel İklim Değişimi” konusunu tek-
                                   rar çalışmaları önerilir.


                                   Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Küresel İklim
            GERİ BİLDİRİM          Değişimi” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanıl-
                                   gılarını gidermesi önerilir.





        198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203