Page 24 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
Kazanımın bilişsel düzeyi
Bloom Taksonomisi esas DERS COĞRAFYA
alınarak belirlenmiştir. SINIF 9
Bazı örneklerde bilişsel
düzey belirlemede kaza- ÖĞRENME ALANI Doğal Sistemler
nımın açıklaması esas KONU Coğrafya Bilimi
alınmıştır.
9.1.2 Coğrafyanın konularını ve bölümlenmesini açıklar.
KAZANIM a) Coğrafyanın ilişkili olduğu disiplinlere yer verilir.
Anlama*
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
BİLİŞSEL DÜZEYİ
olarak verilmiştir. Öğren-
cilerin düzeyine ve sınıf ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
tılabilir veya arttırılabilir.
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, coğrafya bilimin konuları, bölümleri ve coğrafya biliminin ilişkili olduğu
BEKLENEN disiplinlerle ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Kazanımı ölçmek için Örnek 1:
kullanılan ölçme aracını 1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru
göstermektedir.
seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek
doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve
DEĞERLENDİRME 3 puan almıştır.
Örnek 2:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
Bu bölümde kullanılan seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek
yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim
ölçme aracında değerlen- yapmış ve 1 puan almıştır.
dirmenin nasıl yapılması
gerektiği gösterilmektedir.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Coğrafya Bilimi” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
Bu bölümde öğrencilere
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
24