Page 24 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 24

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



                Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
                                                I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                               Bu görselin bulunduğu
                                                                               sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                               öğretmene bilgi vermektedir.




                                         SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6

                 Kazanımın bilişsel düzeyi
                 Bloom Taksonomisi esas   DERS            COĞRAFYA
                 alınarak belirlenmiştir.   SINIF         9
                 Bazı örneklerde bilişsel
                 düzey belirlemede kaza-  ÖĞRENME ALANI   Doğal Sistemler
                 nımın açıklaması esas    KONU            Coğrafya Bilimi
                 alınmıştır.
                                                          9.1.2 Coğrafyanın konularını ve bölümlenmesini açıklar.
                                          KAZANIM         a) Coğrafyanın ilişkili olduğu disiplinlere yer verilir.

                                                          Anlama*
                 Önerilen süre tahmini    KAZANIMIN       *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
                                          BİLİŞSEL DÜZEYİ
                 olarak verilmiştir. Öğren-
                 cilerin düzeyine ve sınıf   ÖNERİLEN SÜRE  10 Dakika
                 ortamına göre bu süre
                 öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI   Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                 tılabilir veya arttırılabilir.
                                          ÖĞRENCİDEN      Öğrencinin, coğrafya bilimin konuları, bölümleri ve coğrafya biliminin ilişkili olduğu
                                          BEKLENEN        disiplinlerle ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
                                                          Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                                          puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                 Kazanımı ölçmek için                     Örnek 1:
                 kullanılan ölçme aracını                 1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                          yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru
                 göstermektedir.
                                                          seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek
                                                          doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve
                                          DEĞERLENDİRME   3 puan almıştır.
                                                          Örnek 2:
                                                          3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
                                                          yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
                 Bu bölümde kullanılan                    seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek
                                                          yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim
                 ölçme aracında değerlen-                 yapmış ve 1 puan almıştır.
                 dirmenin nasıl yapılması
                 gerektiği gösterilmektedir.
                                                          Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Coğrafya  Bilimi”  konusunu  tekrar  çalışmaları
                                                          önerilir.
                                                          Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                          GERİ BİLDİRİM
                                                          meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                                          rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
                 Bu bölümde öğrencilere
                 verilebilecek geri bildirim
                 örnekleri gösterilmektedir.
                 Öğrencilerin performans-
                 larına bağlı olarak öğrenci
                 bazlı farklı geri bildirimler
                 verilebilir.
        24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29