Page 36 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 36
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Coğrafya Bilimi
KAZANIM 9.1.2 Coğrafyanın konularını ve bölümlenmesini açıklar.
Kazanım Açıklaması
a) Coğrafyanın ilişkili olduğu disiplinlere yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin coğrafya bilimi ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavram-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN ları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri coğrafya bilimi ile birlikte kullana-
rak anlamlı cümleler kurması beklenir..
I. Bölüm: Öğrencinin coğrafya bilimi ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
için 1 puan verilir.
Örnek: İklim
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: İklim olaylarının oluşumu ve dağılışını inceleyen Coğrafyanın alt dalların-
dan biri Klimatolojidir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:
Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi
ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
öğrencilerin ‘’coğrafya bilimi” ile ilgili kavramları, tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf
genelinde öğrenme eksiğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından ko-
nunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmek-
tedir.
36