Page 40 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 40
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Doğal Sistemler
KONU Coğrafya Bilimi
KAZANIM 9.1.2 Coğrafyanın konularını ve bölümlenmesini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Coğrafyanın ilişkili olduğu disiplinlere yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, coğrafya bilimin konuları, bölümleri ve coğrafya biliminin ilişkili olduğu
BEKLENEN disiplinlerle ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerekdoğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Coğrafya Bilimi” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
40