Page 42 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 42
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Doğal Sistemler
KONU Koordinat Sistemi
9.1.5. Koordinat sistemini kullanarak zaman ve yere ait özellikler hakkında çıka-
KAZANIM
rımlarda bulunur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 25 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kağıdı
Öğrencinin harita üzerindeki koordinat çizgilerini kullanarak yerleşmeler arasındaki
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yerel saat farklarını bulması, enlem ve boylam değerlerine dayalı olarak mutlak
konum tespitinde bulunması beklenir.
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 50’dir.
1.Soru:
Türkiye; 26˚ Doğu - 45˚ Doğu meridyenleri ile 36˚ Kuzey - 42˚ Kuzey paralelleri
arasında yer alır. (Her bir doğru 2 puan, toplam 8 puan)
2.Soru:
45-26= 19; 19.4=76 dakika (Her bir doğru işlem 4 puan, toplam 8 puan)
3.Soru:
42-36=6; 6.111 km=666 km (Her bir doğru işlem 4 puan, toplam 8 puan)
İl merkezi Paralel Meridyen
Çanakkale 40 O 26 O
İzmir 38,5 O 27 O
Ankara 40 O 33 O
DEĞERLENDİRME Sinop 42 O 35 O
Samsun 41 O 36 O
Hatay 36 O 36 O
Erzurum 40 O 41 O
Iğdır 40 O 44 O
(Tablodaki kutucuklara yazılan her bir doğru cevap 1 puan, toplam 16 puan)
4.Soru: Türkiye’nin ulusal saatinin tespitinde dikkate alınan meridyen 45˚ Doğu
meridyenidir (2 puan).
Yerel saat ile ulusal saat farkının az olduğu illere örnek olarak; Iğdır, Ağrı, Van,
Hakkari, Kars, Ardahan gibi iller örnek verilebilir (doğru her bir il için 2 puan, 4 il için
toplamda 4.2=8 puan).
(Öğretmen haritayı kullanarak soru sayısını artırabilir.)
42