Page 56 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 56

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11





          DERS                      COĞRAFYA

          SINIF                     9
          ÜNİTE                     Doğal Sistemler

          KONU                      Eş Yükselti Eğrilerinin (İzohipslerin) Özellikleri
          KAZANIM                   9.1.8. Haritalarda yer şekillerinin gösteriminde kullanılan yöntem ve teknikleri açık-
                                      lar.
          Kazanım Açıklaması        a) Eş yükselti eğrilerinin özelliklerine yer verilir.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerden “Eş Yükselti Eğrilerinin Özellikleri” ile ilgili verilen önermelerden
          BEKLENEN                  yola çıkarak doğru seçimler yapması beklenir.

                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                    puan alabilmesi için 7 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                    Örnek 1:
                                    7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                    ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                    ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5.önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
                                    11. önermeye ulaşmıştır. 11. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır.
          DEĞERLENDİRME
                                    Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                    ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
                                    4. önermeye ulaşmıştır. 4.önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 8.
                                    önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır. Bu
                                    durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.


                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin ''Eş Yükselti Eğrilerinin(İzohipslerin) Özellikleri”
                                    konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
















        56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61