Page 56 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 56
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Eş Yükselti Eğrilerinin (İzohipslerin) Özellikleri
KAZANIM 9.1.8. Haritalarda yer şekillerinin gösteriminde kullanılan yöntem ve teknikleri açık-
lar.
Kazanım Açıklaması a) Eş yükselti eğrilerinin özelliklerine yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Eş Yükselti Eğrilerinin Özellikleri” ile ilgili verilen önermelerden
BEKLENEN yola çıkarak doğru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 7 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5.önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
11. önermeye ulaşmıştır. 11. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır.
DEĞERLENDİRME
Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
Örnek 2:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4.önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 8.
önermeye ulaşmıştır. 8. önerme için (D)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin ''Eş Yükselti Eğrilerinin(İzohipslerin) Özellikleri”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
56