Page 58 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 58

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12




          DERS                     COĞRAFYA
          SINIF                    9

          ÜNİTE                    Doğal Sistemler
          KONU                     Yer Şekillerinin İzohips Haritalarında Gösterilmesi
          KAZANIM                  9.1.8. Haritalarda yer şekillerinin gösteriminde kullanılan yöntem ve teknikleri açık-
                                      lar.
          Kazanım Açıklaması       b) Eş yükselti eğrileri ile çizilmiş haritalar üzerinde yer şekillerinin ayırt edilmesine
                                   yer verilir.
          KAZANIMIN                Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                   Öğrencilerin “Yer Şekillerinin İzohips Haritalarında Gösterilmesi” ile ilgili verilen
          ÖĞRENCİDEN               haritalar ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını
          BEKLENEN                 kullanarak “Vadi, Boyun, Delta, Haliç, Çukur ve Tepe Haritaları” ile ilgili soruları
                                   cevaplaması beklenir.

                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 3
                                   II. 3, 4 ve 9
                                   III. 1, 3, 4, 5 ve 9
                                   IV. 2 ve 6
                                   V. 6 ve 8
                                   VI. 6, 7 ve 8


                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci II. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                   göre;
                                   Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
          DEĞERLENDİRME
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                   eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                   mektedir.
                                   (1 + 1) · 5 = 10 puan


                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci II. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 0/6 = 2/3 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.

                                   Örnek 3:
                                   Öğrenci II. soru için “1, 4, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 2/6 = 1/3 olacaktır.


        58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63