Page 58 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 58
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Yer Şekillerinin İzohips Haritalarında Gösterilmesi
KAZANIM 9.1.8. Haritalarda yer şekillerinin gösteriminde kullanılan yöntem ve teknikleri açık-
lar.
Kazanım Açıklaması b) Eş yükselti eğrileri ile çizilmiş haritalar üzerinde yer şekillerinin ayırt edilmesine
yer verilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Yer Şekillerinin İzohips Haritalarında Gösterilmesi” ile ilgili verilen
ÖĞRENCİDEN haritalar ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını
BEKLENEN kullanarak “Vadi, Boyun, Delta, Haliç, Çukur ve Tepe Haritaları” ile ilgili soruları
cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3
II. 3, 4 ve 9
III. 1, 3, 4, 5 ve 9
IV. 2 ve 6
V. 6 ve 8
VI. 6, 7 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre;
Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
DEĞERLENDİRME
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 0/6 = 2/3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci II. soru için “1, 4, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 2/6 = 1/3 olacaktır.
58