Page 63 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 63
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU İklim Elemanları
KAZANIM 9.1.11. İklim elemanlarının oluşumunu ve dağılışını açıklar.
Kazanım Açıklaması b) İklim elemanlarının günlük hayata etkilerine örnekler üzerinden yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 4 ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
Öğrencilerden;
• İklim elemanlarının beşerî faaliyetleri olan tarım, turizm, sanayi, ulaşım ve
yerleşme üzerindeki etkilerini olumlu ve olumsuz yönleriyle araştırması,
• Yaşadığı bölgenin göreceli ve mutlak konum özelliklerini ayrı başlıklarla araş-
tırarak bölgenin coğrafi konum özelliklerini açıklaması;
• Yaptığı araştırmaların sonucunda yaşadığı bölgenin iklim özelliklerini ve iklim
elemanlarının tarım, sanayi, turizm, ulaşım ve yerleşme üzerindeki etkilerini
belirlemesi,
• Yaşanılan bölgenin nüfus ve yerleşme özelliklerini ve bu özelliklerin oluşma-
sında iklim özelliklerinin etkisini açıklaması;
• Yaşadığı bölgede hangi ekonomik faaliyetlerin yürütüldüğünü, bunlardan han-
gilerinin insanların geçim faaliyetlerinde daha fazla paya sahip olduğunu bölge-
nin iklim özellikleriyle ilişkilendirerek açıklaması;
• Yaşadığı bölgenin beşerî ve ekonomik özellikleriyle ilgili alınacak önlemlerde
ve yapılacak düzenlemelerle ilgili olarak bölge ikliminin özellikleri dikkate alına-
ÖĞRENCİDEN rak önerilerde bulunması beklenmektedir.
BEKLENEN PROJE SUNUMU (POSTER)
Oluşturulan posterin;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• Raporun alt başlıklarını içermesi,
• Bölgenin iklim tabloları ve grafiklerini içermesi,
• Bölgenin doğal ve beşerî yapısını tanıtıcı fotoğraflar içermesi,
• Kullanılan istatistikler, fotoğraflar, metinler ve diğer içerikler hakkında kaynak-
ça bölümüne sahip olması beklenmektedir.
PROJE RAPORU
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
• Projenin konusu
• Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
• Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
63