Page 72 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 72

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 16




          DERS                     COĞRAFYA


          SINIF                    9


          ÜNİTE                    Beşeri Sistemler

          KONU                     Yerleşmelerde Yer Seçimi ve Gelişim



          KAZANIM                  9.2.1. Yerleşmelerin gelişimini etkileyen faktörleri analiz eder.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz

          ÖNERİLEN SÜRE            15 dakika

          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid


          ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden yerleşmeyi etkileyen faktörlerin farkına varması ve bu faktörlerin et-
          BEKLENEN                 kili olduğu alanları ayırt etmesi beklenir.


                                   Doğru Cevaplar:
                                   I.1, 4, 7 ve 9
                                   II.2, 3, 5, 6 ve 8
                                   III.1, 4 ve 7
                                   IV.7 ve 9
                                   V.5 ve 8
                                   VI.7
                                   VII.3 ve 6

                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci II. soru için “2, 3, 5, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
          DEĞERLENDİRME
                                   göre;
                                   C1 =5, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4’tür.
                                   Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 5/5 - 0/4 = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                   eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                   mektedir.
                                   (1 + 1) · 5 = 10 puan

                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci II. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 2, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4’tür.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = 2/5 - 0/4 = 0,4 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7 öğrencinin aldığı
                                   puanı göstermektedir.



        72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77