Page 77 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 77

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI


                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18




             DERS                     COĞRAFYA


             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Beşeri Sistemler


             KONU                     Yerleşmelerde Yer Seçimi ve Gelişim

             KAZANIM                  9.2.1. Yerleşmelerin gelişimini etkileyen faktörleri analiz eder.

             Kazanım Açıklaması       a) Yerleşme yeri seçiminde etkili olan faktörlere yer verilir.

             KAZANIMIN                Anlama *
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.

             ÖNERİLEN SÜRE            10 dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrencinin yerleşim yeri kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri yerleşim yeri kavramı ile birlik-
                                      te kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.


                                      I. Bölüm: Öğrencinin yerleşim yeri kavramı ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya
                                      kavram için 1 puan verilir.
                                      Örnek: Köy
             DEĞERLENDİRME

                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      Örnek: Köyler,tarım ve hayvancılık faaliyetinin yoğun olduğu alanlardır.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan öğrenci-
                                      lerin yerleşme konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksik-
                                      liğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve
                                      tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.



















                                                                                                              77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82