Page 79 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 79

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 19




             DERS                     COĞRAFYA


             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler

             KONU                     Bölge ve Bölge Türleri

                                      9.3.1. Dünyadaki farklı bölge örneklerini, özellikleri ve bölge belirlemede kullanılan
             KAZANIM                  kriterler açısından değerlendirir.

             Kazanım Açıklaması       a) Şekilsel ve işlevsel bölge ayrımına yer verilir.
                                      b) Türkiye’den ve dünyadan farklı bölge örneklerine yer verilir.
             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
             ÖNERİLEN SÜRE            10 dakika


             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi
                                      Öğrencinin bölge kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
             ÖĞRENCİDEN               yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri bölge ile birlikte kullanarak anlam-
             BEKLENEN                 lı cümleler kurması ve bölge türleri ile ilgili bildiklerini kavram ağında göstermesi
                                      beklenir.




                                       I. Bölüm: Bölge kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                       Örnek: İşlevsel
             DEĞERLENDİRME
                                       II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                       Örnek: Bölgeler şekilsel ve işlevsel olarak iki gruba ayrılır.




                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri-
                                      nin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
                                      düzeyine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
                                      ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda;
                                      Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
                                      öğrencilerin bölge türleri ile ilgili kavramları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf gene-
                                      linde öğrenme eksiğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
                                      tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.















                                                                                                              79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84