Page 79 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 79
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 19
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
KONU Bölge ve Bölge Türleri
9.3.1. Dünyadaki farklı bölge örneklerini, özellikleri ve bölge belirlemede kullanılan
KAZANIM kriterler açısından değerlendirir.
Kazanım Açıklaması a) Şekilsel ve işlevsel bölge ayrımına yer verilir.
b) Türkiye’den ve dünyadan farklı bölge örneklerine yer verilir.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 10 dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin bölge kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
ÖĞRENCİDEN yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri bölge ile birlikte kullanarak anlam-
BEKLENEN lı cümleler kurması ve bölge türleri ile ilgili bildiklerini kavram ağında göstermesi
beklenir.
I. Bölüm: Bölge kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
Örnek: İşlevsel
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Bölgeler şekilsel ve işlevsel olarak iki gruba ayrılır.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri-
nin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
düzeyine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda;
Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
öğrencilerin bölge türleri ile ilgili kavramları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf gene-
linde öğrenme eksiğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun
tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
79