Page 83 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 83
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 21
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
KONU Bölge ve Bölge Türleri
9.3.1. Dünyadaki farklı bölge örneklerini, özellikleri ve bölge belirlemede kullanılan
KAZANIM
kriterler açısından değerlendirir.
Kazanım Açıklaması a) Şekilsel ve işlevsel bölge ayrımına yer verilir.
b) Türkiye’den ve dünyadan farklı bölge örneklerine yer verilir.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 10 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Bölge Türleri ve Özellikleri” ile ilgili verilen önermelerden yola çıka-
BEKLENEN rak doğru seçimler yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 3 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 9.
önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış
ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
10. önermeye ulaşmıştır. 10. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır.
Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Bölge Türleri ve Özellikleri” konusunu
GERİ BİLDİRİM
tekrar çalışmaları önerilir.
83