Page 83 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 83

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 21




             DERS                     COĞRAFYA


             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler


             KONU                     Bölge ve Bölge Türleri
                                      9.3.1. Dünyadaki farklı bölge örneklerini, özellikleri ve bölge belirlemede kullanılan
             KAZANIM
                                      kriterler açısından değerlendirir.

             Kazanım Açıklaması       a) Şekilsel ve işlevsel bölge ayrımına yer verilir.
                                      b) Türkiye’den ve dünyadan farklı bölge örneklerine yer verilir.
             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
             ÖNERİLEN SÜRE            10 dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden “Bölge Türleri ve Özellikleri” ile ilgili verilen önermelerden yola çıka-
             BEKLENEN                 rak doğru seçimler yapması beklenir.

                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                      puan alabilmesi için 3 numaralı çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      3. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
                                      4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve 9.
                                      önermeye ulaşmıştır. 9. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmıştır. Bu
                                      durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
             DEĞERLENDİRME

                                      Örnek 2:
                                      6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış
                                      ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmış
                                      ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru bir seçim yapmış ve
                                      10. önermeye ulaşmıştır. 10. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış bir seçim yapmıştır.
                                      Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.






                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Bölge Türleri ve Özellikleri” konusunu
             GERİ BİLDİRİM
                                      tekrar çalışmaları önerilir.











                                                                                                              83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88