Page 114 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 114
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ
KONU 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri
11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM
Kazanım Açıklaması a) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri ve problemleri üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesini karşılayan Aydınlanma kavramı ile ilgili
ÖĞRENCİDEN zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya
BEKLENEN
kavramları Aydınlanma ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
Örneğin;
I. Bölüm: Kavramlar: Akıl, özgürlük, sanat, insan vb.
II. Bölüm: 1. Cümle akıl kavramı ile ilişkili: “Aydınlanma döneminde akıl temel
alınmıştır.
DEĞERLENDİRME
I. Bölüm: Öğrencinin Aydınlanma ile ilişkili yazdığı her bir uygun kelime veya kav-
ram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
GERİ BİLDİRİM
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinin Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
si gerekmektedir.
114