Page 114 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 114

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




            DERS                     FELSEFE


            SINIF                    11

            ÜNİTE                    18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ


            KONU                     18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri

                                     11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM

            Kazanım Açıklaması       a) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri ve problemleri üzerinde durulur.

            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


            ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                     Öğrencinin 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesini karşılayan Aydınlanma kavramı ile ilgili
            ÖĞRENCİDEN               zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya
            BEKLENEN
                                     kavramları Aydınlanma ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.
                                           Örneğin;
                                             I. Bölüm: Kavramlar: Akıl, özgürlük, sanat, insan vb.

                                         II. Bölüm: 1. Cümle akıl kavramı ile ilişkili: “Aydınlanma döneminde akıl temel
                                        alınmıştır.
            DEĞERLENDİRME
                                     I. Bölüm: Öğrencinin Aydınlanma ile ilişkili yazdığı her bir uygun kelime veya kav-
                                        ram için 1 puan verilir.
                                     II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.



                                     Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                     zeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  durumunda,  öğrencilerin  hazır
                                     bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                     cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                     Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda, değerlen-
            GERİ BİLDİRİM
                                     dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                     cilerin “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinin Özellikleri” konusunu tekrar çalışmaları
                                     önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                     tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
                                     si gerekmektedir.












        114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119