Page 116 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 116

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



            DERS                     FELSEFE


            SINIF                    11

            ÜNİTE                    18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ


            KONU                     18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinde öne çıkan problemler


            KAZANIM                  11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            Kazanım Açıklaması       a) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri ve problemleri üzerinde durulur.

            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
            ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                     Öğrencilerin “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Problemler” ile ilgili
            ÖĞRENCİDEN               filozof isimleri ve kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını
            BEKLENEN                 kullanarak “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Problemler” ile ilgili so-
                                     ruları cevaplaması beklenir.
                                     Doğru Cevaplar:
                                     I. Kant, Bentham
                                     II. Rasyonalizm, Empirizm
                                     III. Locke, Rousseau
                                     IV. Hegel
                                     V. Kant, Kritisizm

                                     Örnek 1:
                                     Öğrenci  I.  soru  için  hepsini  doğru  yaparak  “Kant  ve  Bentham”  cevabını  vermiş
                                     olsun.
                                     Bu durumda;
                                     C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                     C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
                                     olduğuna göre,

                                     C1=2, C2=2, C3=0, C4=7’dir.
            DEĞERLENDİRME
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/7 = 1 olacaktır.
                                     Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                                     Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
                                     puanı göstermektedir.
                                     (1+1) · 5 = 10 puan

                                     Örnek 2:
                                     Öğrenci I. soru için “Kant ve Locke” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda;

                                     C1=1, C2=2, C3=1, C4=7’dir.
                                     (C1:C2) – (C3:C4) = 1/2 – 1/7 = 5/14 olacaktır.


                                     Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
                                     aldığı puanı göstermektedir.

        116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121