Page 116 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 116
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ
KONU 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinde öne çıkan problemler
KAZANIM 11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması a) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri ve problemleri üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Problemler” ile ilgili
ÖĞRENCİDEN filozof isimleri ve kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını
BEKLENEN kullanarak “18. Yüzyıl -19. Yüzyıl Felsefesinde Öne Çıkan Problemler” ile ilgili so-
ruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. Kant, Bentham
II. Rasyonalizm, Empirizm
III. Locke, Rousseau
IV. Hegel
V. Kant, Kritisizm
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “Kant ve Bentham” cevabını vermiş
olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre,
C1=2, C2=2, C3=0, C4=7’dir.
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “Kant ve Locke” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1=1, C2=2, C3=1, C4=7’dir.
(C1:C2) – (C3:C4) = 1/2 – 1/7 = 5/14 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
116