Page 123 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 123
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 20. YÜZYIL FELSEFESİ
KONU 20. Yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana Akımları
11.5.2. 20. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM a) 20. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri, problemleri ve bazı ana akımları (feno-
Kazanım Açıklaması menoloji, hermeneutik, varoluşçuluk, diyalektik materyalizm, mantıksal pozitivizm,
yeni ontoloji) üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencilerden;
ÖĞRENCİDEN 20. Yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana Akımları konusu ile ilgili verilen
BEKLENEN
önermelerden öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu du-
rumda öğrenci 2 yanlış, 1 doğru seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “20. yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana
Akımları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar dikkate alınarak sınıfın genelinde var olan
GERİ BİLDİRİM
öğrenme eksikliklerinin ortaya konulması, bunların giderilmesine yönelik çalışma-
ların yapılması önerilir.
123