Page 123 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 123

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14




            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    11


            ÜNİTE                    20. YÜZYIL FELSEFESİ

            KONU                     20. Yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana Akımları


                                     11.5.2. 20. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM                  a) 20. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri, problemleri ve bazı ana akımları (feno-
            Kazanım Açıklaması       menoloji, hermeneutik, varoluşçuluk, diyalektik materyalizm, mantıksal pozitivizm,
                                     yeni ontoloji) üzerinde durulur.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



                                     Öğrencilerden;
            ÖĞRENCİDEN               20. Yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana Akımları konusu ile ilgili verilen
            BEKLENEN
                                     önermelerden öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.

                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                     puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                     Örnek 1:
                                     2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                     önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                     meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                     öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
            DEĞERLENDİRME

                                     Örnek 2:
                                     7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış  seçim yapmış ve
                                     3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
                                     önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu du-
                                     rumda öğrenci 2 yanlış, 1 doğru seçim yapmış ve 1 puan almıştır.


                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “20. yüzyıl Felsefesinin Problemleri ve Bazı Ana
                                     Akımları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                     Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar dikkate alınarak sınıfın genelinde var olan
            GERİ BİLDİRİM
                                     öğrenme eksikliklerinin ortaya konulması, bunların giderilmesine yönelik çalışma-
                                     ların yapılması önerilir.














                                                                                                             123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128