Page 125 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 125
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS FELSEFE
SINIF 11
ÜNİTE 20. YÜZYIL FELSEFESİ
KONU 20. Yüzyıl Felsefesinin Temel Problemleri
11.5.2. 20. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
KAZANIM a) 20. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri, problemleri ve bazı ana akımları (feno-
menoloji, hermeneutik, varoluşçuluk, diyalektik materyalizm, mantıksal pozitivizm,
Kazanım Açıklaması yeni ontoloji) üzerinde durulur.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “20.yüzyıl Felsefesinin Temel problemleri” ile ilgili kavramları içeren
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “20.Yüzyıl Felsefesinin
Problemleri ve Akımları” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2 ve 6
II. 1 ve 9
III. 4
IV. 5 ve 7
V. 3 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2 ve 6” cevabını vermiş olsun. Bu du-
rumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
DEĞERLENDİRME C1 = 2, C2 = 2 C3 = 0 ve C4 = 7’tir.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir. (1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 1, C2 = 2, C3 =1 ve C4 = 7’tir. (C1:C2) – (C3:C4) = 1/2 – 1/7 =
5/14 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
125