Page 125 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 125

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15



            DERS                     FELSEFE


            SINIF                    11

            ÜNİTE                    20. YÜZYIL FELSEFESİ


            KONU                     20. Yüzyıl Felsefesinin Temel Problemleri
                                     11.5.2. 20. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            KAZANIM                  a) 20. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri, problemleri ve bazı ana akımları (feno-
                                     menoloji, hermeneutik, varoluşçuluk, diyalektik materyalizm, mantıksal pozitivizm,
            Kazanım Açıklaması       yeni ontoloji) üzerinde durulur.


            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika


            ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                     Öğrencilerin “20.yüzyıl Felsefesinin Temel problemleri” ile ilgili kavramları içeren
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 yapılandırılmış  griddeki  kutucuk  numaralarını  kullanarak  “20.Yüzyıl  Felsefesinin
                                     Problemleri ve Akımları” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.


                                     Doğru Cevaplar:
                                      I. 2 ve 6
                                      II. 1 ve 9
                                      III. 4
                                      IV. 5 ve 7
                                      V. 3 ve 8

                                     Örnek 1:
                                     Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “2 ve 6” cevabını vermiş olsun. Bu du-
                                     rumda;
                                     C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                     seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
            DEĞERLENDİRME            C1 = 2, C2 = 2 C3 = 0 ve C4 = 7’tir.
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 2/2 – 0/7 = 1 olacaktır.
                                     Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                     eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                     mektedir. (1+1) · 5 = 10 puan
                                     Örnek 2:
                                     Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda; C1 = 1, C2 = 2, C3 =1  ve C4 = 7’tir. (C1:C2) – (C3:C4) = 1/2 – 1/7 =
                                     5/14 olacaktır.
                                     Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,7 öğrencinin
                                     aldığı puanı göstermektedir.












                                                                                                             125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130